Geshopt: Shizo Natural Cosmetics

shizo

Ai, mijn concealer is op. Ken je dat moment dat plots al je favoriete producten opgebruikt zijn, toevallig op dezelfde dag? Het overkomt mij redelijk vaak. En zoals dat gaat, als je online aan het kijken bent voor een concealer, vind je allerlei andere spulletjes die je ook wel kan gebruiken. Oeps, kan gebeuren…

pai

Ja, ik ging allereerst zoeken naar een concealer. Mijn Nars Creamy Concealer vond ik heel fijn om te gebruiken. Ik had hem ondertussen meer dan een jaar en na hem bijna dagelijks op mijn gigantische wallen te smeren, heeft die dan toch de geest gegeven. Ik was aan het twijfelen of ik hem gewoon opnieuw zou kopen, want hij is fijn in gebruik. Maar omdat ik hou van producten die goed zijn voor het milieu, voor je huid en voor de diertjes, ben ik naar één van mijn favoriete webshops gesurft, namelijk shizo.nl.

Als eerste heb ik een concealer van Inika gekocht. Ik heb hem in de kleur Very Light (bleekscheet als ik ben). De concealer komt in een tube, wat het aanbrengen heel hygiënisch maakt. De dekking is wel wat minder dan de concealer van Nars. Het geeft een mooie naturelle look, niet geplamuurd of cakey. Ik ben er heel blij mee.

Naast de concealer had ik ook een blush van Inika gekocht. Het is de blush puff pot in de kleur pink petal.  Je kan de blush aanbrengen met het sponsje, waar de blush uitkomt, of je kan het dekseltje openschroeven en dan zit er een losse poeder onder, voor als je liever een borstel gebruikt. Op het potje zit ook een klein spiegeltje. De kleur is een frisse roze tint, die heel naturel oogt als je hem aanbrengt.

Omdat ik boven een bepaald bedrag aan Inika producten had besteld, kreeg ik er ook een olie van Inika bij. Er staat op dat je hem op je gezicht kan gebruiken. Ik heb hem in mijn haren gebruikt en dat werkte ook goed. De olie heeft niet echt een geur, maar dat stoort mij niet.

Het merk Inika is vegan en dierenproefvrij. Zalig toch!

producten

Als laatste had ik van Pai een oogcrème gekocht. Ik ben al eventjes aan het denken om een oogcrème te kopen (ik word er niet jonger op). Maar mijn ogen zijn enorm gevoelig aan zalfjes, smeersels en andere make-up en verzorgingsproducten, wat lijdt tot opgeblazen oogleden en elegante “ah dat pikt, wrijf wrijf wrijf, knipper knipper knipper” momenten.

Omdat ik met de cleanser van Pai goede ervaringen heb en het merk gemaakt is voor mensen met een gevoelige huid, ben ik gegaan voor de oogcrème van dit merk. Hij ruikt lekker kruidig/naar de natuur, net zoals de cleanser. Ik gebruik de oogcrème ’s avonds voor ik ga slapen. Hij voelt lekker verkoelend aan, wat fijn is als je ogen wat vermoeid zijn.

In mijn pakketje zat ook een staaltje van de Rosehip Oil van Pai. Deze heb ik al in groot formaat en is fijn voor als je droge huid wat oempf nodig heeft.

Ook Pai is vegan en dierenproefvrij.

Voilà, hiermee heb ik mijn goede daad weer gedaan door de diertjes en de natuur wat te steunen. Misschien is dat een perfect excuus om nog wat te surfen en mijn winkelmandje te vullen 😉

Liefs

Saar

 

6 gedachtes over “Geshopt: Shizo Natural Cosmetics

Plaats een reactie