Boekreview: Surion’s Lair – Antek Gordon

Een tijdje geleden kreeg ik een mailtje van de auteur van dit boek, met de vraag of ik het graag wou reviewen. Aangezien ik enorm veel van boeken hou, was dat snel beslist. Natuurlijk! Ik had nog nooit van de titel gehoord, dus was best benieuwd om een nieuw verhaal te ontdekken.

De titel “Surion’s notebooks” is geschreven door Antek Gordon. Van het boek zijn er twee versies beschikbaar: de gewone versie, met enkel het verhaal en de deluxe versie met extra gedichten aanvullend aan het verhaal. Zelf mocht ik de deluxe editie ontdekken.

Een beschrijving van het boek volgens de auteur:

Het is een fantasieboek, deels gebaseerd op eigen ervaringen, het is het toppunt van mijn huidige training/kennis/talent. Een liefdesverhaal met een antiheld in een compleet verzonnen wereld waar elk woord/beeld een of meerdere symbolische betekenissen heeft.

Het is puur symbolisch geschreven, denk de alchemist van Paulo Coehlo. En er is een “sleutel” tot het geheel en diezelfde sleutel net als er op de cover te vinden is, is gebaseerd op de ying en de yang, het goede en het slechte, het evenwicht.

Het verhaal gaat over Surion. Het hoofdpersonage wordt wakker op een onbekende planeet zonder enig idee wie hij is of waar hij zich bevindt. Doorheen het boek gaat hij op zoek naar zijn identiteit, waarbij hij rondzwerft doorheen verschillende steden en mysterieuze plaatsen. Onderweg ontmoet hij veel personages die elk hun eigen verhaal te vertellen hebben. Er komen verschillende thema’s aan bod, zoals liefde, vriendschap, familie, de zoektocht naar identiteit en acceptatie in de maatschappij.

Het boek leest als een spannende fantasy en bevat ook veel reiselementen. Je kan de eigen levenservaringen van de auteur erdoorheen lezen, wat ik heel intrigerend vond. Het verhaal wordt verteld in eerste persoon, waardoor het mysterie rond het hoofdpersonage wordt versterkt. Ik was heel benieuwd naar wat er juist met het hoofdpersonage zou gebeuren en hoe het verhaal verder ging verlopen. Naast het avontuur van Surion, zijn er ook veel symbolische elementen in het boek te ontdekken. De gedichten achteraan in het boek zijn een mooie aanvulling voor het verhaal, maar kunnen ook op zichzelf gelezen worden. Een leuke combinatie!

Zowel de normale versie als de deluxe editie zijn te verkrijgen op bol.com.

Liefs,

Saar

Deze blogpost bevat producten die ik heb gekregen in samenwerking met de auteur. Bekijk de Disclaimer voor meer info.

Plaats een reactie