Review: Pai Camellia & Rose Gentle Hydrating Cleanser

_MG_1450bewerkt2

De laatste tijd ben ik heel erg geïnteresseerd in natuurlijke beautyproducten. Producten die gemaakt zijn met respect voor natuur, dier en mens. Omdat mijn gezichtsreiniger op was, had ik ergens in december het internet afgeschuimd op zoek naar producten die niet getest zijn op dieren, die natuurlijke ingrediënten bevatten en zacht zijn voor de huid. Uiteindelijk vond ik de cleanser van Pai. Ik heb al een gezichtsolie van Pai, en wist dat ze rekening houden met het milieu. De cleanser is wel wat duurder dan bv. eentje uit het Kruidvat, maar je bent er zeker van dat er geen diertjes hebben geleden voor het feit dat jij je gezicht wilt wassen. 

De cleanser komt met een “organic muslin face cloth”, waarmee je je gezicht kan reinigen. Ik moet eerlijk zijn dat ik dit nog nooit geprobeerd heb. Het stukje stof ziet er gewoon zo vreemd uit, dat ik maar een gewoon washandje gebruik. Ik gebruik de cleanser niet om mijn make-up eraf te nemen, maar om mijn gezicht te reinigen wanneer er geen make-up meer ophangt. Ik maak eerst mijn gezicht nat, waarna ik het wat afdep met een handdoek. Ik dep het niet helemaal droog, maar zorg dat het nog een beetje vochtig is. Daarna neem ik één pompje van de cleanser, wrijf het wat samen in mijn handen en breng het aan op mijn gezicht. De cleanser is creamy, maar schuimt niet. Dit stoort mij helemaal niet. Ik wrijf er zelfs mee over mijn oogleden, en mijn ogen reageren er totaal niet op. Geen gepik of gebrand, wat heel fijn is. De cleanser ruikt heel lekker. Hij heeft een zachte kruidige, bloemige en natuurlijke geur. Als ik hem gebruik, vind ik dat de geur ontspannend werkt. Ik hou meestal mijn handen in een kommetje en snuif er eens in. Mmm… Heerlijk! Daarna veeg ik hem eraf met een washandje. Klaar!

De cleanser is beschikbaar in 100 ml of 200 ml. Ik heb de eerste. Het product is gemaakt voor gevoelige, droge en rode huid. Mensen die Rosacea hebben, kunnen het ook gebruiken. De reiniger bevat Camellia olie, rozenolie, water en nog een heel lijstje andere soorten oliën. Het merendeel hiervan is ook organisch gemaakt.

Pai Skincare maakt producten voor een gevoelige huid, dus je kan er niet echt iets mis mee doen. Het bedrijf vermijdt ingrediënten die je huid kunnen irriteren, zoals bv. alcohol.  Ze zorgen ervoor dat hun producten gemaakt zijn uit natuurlijke grondstoffen en ingrediënten, zodat er absoluut geen schadelijke chemicaliën inzitten. Dit vind ik super, aangezien je soms op een product de vreemdste ingrediënten tegenkomt. Pai was zelfs het eerste bedrijf dat hun ingrediënten in “normale mensentaal” op de verpakking plaatste. De producten zijn Vegan en niet getest op dieren. Pai Skincare werkt ook niet samen met bedrijven die testen op dieren.

Applausje hiervoor hoor!

Pai Skincare is verkrijgbaar op de webshop Shizo.nl. Op deze site verkopen ze ook nog andere natuurlijke merken, dus ga er zeker eens een kijkje nemen! Toen ik de cleanser aankreeg, zaten er ook nog twee staaltjes bij, wat altijd fijn is.

Liefs

Saar

 

 

Een gedachte over “Review: Pai Camellia & Rose Gentle Hydrating Cleanser

Geef een reactie

