Review: Bourjois Healthy Mix Foundation

foundation

Meestal ben ik niet zo ’n grote fan van foundations van de drogisterij. De lichtste kleuren maken van mij steeds een oempa loempa, waardoor ik het vaak een beetje verspild geld vind. Toen ik deze foundation zag staan in het Kruidvat, heb ik het dan toch nog maar eens gewaagd. Een anti-fatigue foundation, yes please! Dat kan ik altijd gebruiken met mijn chronische vermoeidheid. Is het echt magie in een flesje?

Een paar jaar geleden heb ik de Healthy mix foundation van Bourjois al eens uitgeprobeerd. Ik vond hem toen heel fijn om te gebruiken, maar helaas was de lichtste kleur die beschikbaar was nr 52. Ja, je hebt het al door, die was nog veel te donker. Ik had hem dan ook doorgegeven aan een vriendin.

Onlangs passeerde ik het Bourjois rekje in het Kruidvat en zag de foundation terug staan. Hij was immers een tijdje uit de handel, om de formule ervan wat te verbeteren. Hier stond die dus te blinken, de new and improved foundation van Bourjois. Deze keer verkochten ze hem in een lichtere tint (yes!), dus testte ik hem enthousiast uit in het speelgoedspiegeltje dat naast het rekje hing (denk: een tien op tien centimeter bevlekt spiegeltje, handig!). Voor zover ik kon zien was de kleur best oké, dus ging hij met me mee (rijmpje).

Naast de foundation stond een concealer. Deze leek me ook heel fijn om te gebruiken. De applicator zag er gemakkelijk uit om te gebruiken. Helaas heb ik nog maar pas een concealer gekocht, dus heb ik die van Bourjois maar fijntjes laten liggen. Flink zo, Saar!

foundation2

Ik heb de foundation in de kleur 51 Light Vanilla. Hij is nog steeds een klein tikje te donker, maar het geeft me eerder een gezond kleurtje i.p.v. het gevreesde oempa loempa effect. Vergeleken met mijn Nars Sheer Glow foundation in Mont Blanc, is die dus wel een beetje donkerder, maar de textuur is enorm aangenaam. Terwijl je bij die van Nars toch wel wat voelt dat je foundation op hebt, heb je dat bij de Bourjois Healthy Mix helemaal niet. Daarom heb ik hem de laatste tijd dan ook veel gebruikt.

De dekking is middelmatig. Het is een fijne alledaagse foundation, die gemakkelijk aan te brengen is met je vingers. Hoewel er op de verpakking staat dat hij je uiterlijk wat Radiance moet geven, vind ik toch dat die een beetje mat droogt. Mij stoort het niet, ook al heb ik een droge huid. En na een paar uur dragen, zit die er nog steeds fijn op. De foundation heeft net zoals zijn vorige versie een fruitig geurtje, hoewel ik de indruk heb dat het nu wat minder uitgesproken is. Van zodra je hem hebt aangebracht, ruik je de geur niet meer. De foundation komt in een glazen potje met een pompje. De verpakking voelt luxueus aan en doordat het een pompje heeft, is die makkelijk in gebruik.

Ik ben een fan van deze foundation! Het is een (bijna) goede kleur voor mijn licht huidje, hij draagt heel fijn en voelt aangenaam op de huid tijdens de dag. Ook de dekking vind ik goed. Hij ziet er heel natuurlijk uit. Maar als je wil, kan je hem ook meer dekkend maken.

Yes, eindelijk heb ik eens een fijne foundation van de drogisterij! *Doet een Happy dance!*

Liefs

Saar

 

Een gedachte over “Review: Bourjois Healthy Mix Foundation

Geef een reactie

