Mijn Washi Tape Collectie

1.jpg

Telkens ik aan mijn bullet-journal werk, gebruik ik heel graag washi-tape. Je kent ze wel, die rolletjes gekleurde papieren plakband die alles een beetje opvrolijken. Ik gebruik ze het meest voor agenda’s, cadeautjes of kaarten op te smukken en het een persoonlijke toets te geven. Ondertussen heb ik toch al een redelijke collectie opgebouwd…

2.jpg

Van Hema heb ik vier glittertapes en twee andere. Helaas vind ik dat de glittertapes niet goed blijven plakken. Toen ik laatst de Hema nog eens bezocht, zag ik er ook liggen in andere kleurtjes, maar ik heb ze toch niet meegenomen. Het effect is wel mooi, maar de kwaliteit vind ik precies niet zo geweldig.

In Turnhout bevindt zich de Banier, een creawinkel die allerlei soorten knutselmateriaal verkoopt. Hier had ik een setje washi-tape gekocht van het merk Paper Poetry. Het doosje kwam met vijf rolletjes, met ananasjes, watermeloenen en nog andere leuke motiefjes. De blauwe tape wil helaas niet meewerken en scheurt telkens af (grrr), maar de rest gebruik ik heel graag! Ik vond ze wel wat prijzig. Een doosje van vijf rolletjes kostte 12 euro.

Rond de kerstdagen heb ik in het Kruidvat een setje van drie rolletjes gekocht met kerstmotiefjes. Ik heb ze vooral gebruikt om mijn kerstcadeautjes in te pakken. De rolletjes behoren niet tot de grootste, maar ik vind ze leuk, vooral in de winter.

3

Mijn favoriete Washi-tape komt van de Ava, een papierwinkel. Ze hebben altijd heel veel keuze in kleuren en motiefjes, waardoor ik er altijd naar ga kijken als ik in de winkel ben. Vooral de folie-tape vind ik enorm mooi. Ik heb er ook twee met katten, eentje met vetplantjes en twee oranje rolletjes.

Als laatste heb ik twee rolletjes washi-tape met een mooi bloemenmotiefje van penstore.nl. Ik had er wat fluostiften gekocht (ah, die bureaumateriaalverslaafden toch!) en zag dat ze ook leuke washi-tape verkochten. Tja, het ging niet anders!

Washi-tape kan lege agenda’s of notitieboekjes omtoveren tot iets leuk en gepersonaliseerd. Persoonlijk gebruik ik het enkel daarvoor of om iets te versieren, maar je kan er veel meer mee doen! De leuke motiefjes en kleuren maken dat het al snel een verzamelobject wordt. Je ziet wel, vorig jaar had ik er geen enkel, dit jaar daarentegen, tja…

Heb jij al washi-tape uitgeprobeerd?

Liefs

Saar

Een gedachte over “Mijn Washi Tape Collectie

  1. Ja, ik heb hier een hele verzameling en gebruik ze ook regelmatig. Vindt het super dat ze in een oogwenk iets helemaal kunnen opfleuren. Van jouw collectie vind ik die met de vetplantjes super mooi. Ik ben ze snel eventjes gaan natellen en …. wel, dat is een beetje confronterend. Uiteraard was ik me er van bewust dat ik een grote verzameling heb maar 77 smalle rolletjes, 95 in het gewone formaat en dan nog boven een doosje met Kerst- washi-tape is toch net iets indrukwekkender dan ik had verwacht. Oops! Maar goed dat ze ook echt gebruikt worden.

    Geliked door 1 persoon

Plaats een reactie