Dagboek: Dagje Middelburg en Domburg

 

zee1

Een vader met CVS, een dochter met MS, een dagje zee. Het is een uitdagende en energetische combinatie. Naast het vele hoppen van bankje naar bankje en het maken van flauwe, chronisch zieken grappen (hé, wij mogen dat!), hebben we ook vele cafeetjes en brasseries gedaan. Onze uitstapjes kun je vaak vergelijken met een kroegentocht i.p.v. een citytrip. Tja, voor ieder wat wils hé?! Ik heb er alleszins geen problemen mee!

Rond 11.30 uur waren we in Middelburg gearriveerd. We waren er nog nooit geweest, dus had ik op voorhand al eens gesurft naar de winkeltjes en de bezienswaardigheden. Oké, van de bezienswaardigheden is niet veel in huis gekomen, van die winkels daarentegen…

Ik moet zeggen dat ik Nederland veel fijner vind dan België. Als je enkel naar de omgeving kijkt, merk je al dat je de grens bent over gestoken. Veel meer fietspaden, veel groen, de verkeersborden hebben een veel mooier lettertype dan die van België én het eten is veel lekkerder (en goedkoper)! Als ik zou verhuizen naar een ander land, zou ik niet lang over de bestemming moeten nadenken, dat is zeker!

Dus, we waren eerst naar Middelburg gereden. Ik had de dag voordien via Netflix verschillende afleveringen van Orphan Black gedownload, dus had ik in de auto wel mijn bezigheid.

Op het internet had ik een toffe boekenwinkel gevonden. Ik had ook gezien dat hier een brasserie was. Eten in een boekenwinkel, yes please! De boekenwinkel (De Drvkkerij heet die, ja met een v) bevond zich op de markt. Na een beetje door de winkelstraten te wandelen, heb ik mijn ouders meegesleurd naar die winkel. We hebben er eerst lekker gegeten. Ik had een hasselback met buratta en zeegroenten (wees eens wild, ik had er nog nooit van gehoord), mijn ouders allebei vissoep. Het eten smaakte heerlijk!

zee2.jpg

Dan ben ik vol enthousiasme door de winkel gewandeld en wat was die mooi! Ze hadden er allerlei notitieboekjes, pennen, tassen en zelfs kousen. Natuurlijk hadden ze er ook een gigantische hoop boeken! Mijn zak was gevuld met drie exemplaren en een leuke koffiemok.

zee5.jpg

We hebben wel wat afgewisseld om de zak te dragen, het was niet echt slim om de boeken als eerste te kopen. Ik ben nog in de Douglas geweest en ben hier en daar een winkeltje binnen geweest. Er was ook een hele mooie kerk waar we binnen zijn geweest. Het leek net of ik in de hallen van Zweinstein rondliep. Een shoplog van alles wat ik had gekocht komt nog online!

Na de winkelstraat wat te verkennen, begonnen mijn benen moe te worden. Tijd om verder te rijden naar Domburg! Ik kreeg plots een appelflauwte en mijn benen wilden echt niet meer vooruit… Het perfecte excuus om een heerlijke appeltaart (mét slagroom) te bestellen. Maagje gevuld, nu konden we weer verder.

zee3.jpg

Tot grote ergernis van de papa, wou ik nog wat winkeltjes binnengaan én een ijsje eten voor we naar de zee gingen. Tja, dochters, je moet er iets voor over hebben. Enfin, uiteindelijk zijn we aan de zee geraakt. Het was al bij al goed weer, dus daar hadden we wel geluk mee. We hebben nog wat foto’s getrokken en een tijdje gerust op een bank met zicht op zee. Hierna zijn we terug naar het centrum gegaan om (terug) wat te eten.

zee4.jpg

Ik had een proeverij van vis, met frietjes en quinoa. Och, ik krijg al honger als ik het terug zie! Na het eten zijn we richting huis vertrokken. Mijn lijf was moe en ik had het echt gehad. Het was een super leuk dagje Zeeland. We hebben heerlijk genoten van het zonnetje en van het lekkere eten, ondanks alle stomme chronische ziektes 😉 .

*Loopt snel naar de koelkast en zoekt iets te eten*

Liefs

Saar

 

 

10 gedachtes over “Dagboek: Dagje Middelburg en Domburg

  1. Ik ben er nog nooit geweest en toch klinkt de naam van de boekenwinkel me bekend in de oren. Zou het een keten kunnen zijn? Die foto met dat laddertje aan de boekenkasten doet me meteen zin krijgen om er wat rond te snuffelen.

    Geliked door 1 persoon

  2. Middelburg is echt een supergezellig stadje. Ik vind Nederland ook veel leuker en gezelliger dan België. Zou er best kunnen wonen denk ik. Wij gaan in september ook nog eens naar Zeeland. Ik kijk er nu al naar uit!

    Geliked door 1 persoon

Plaats een reactie