23: Op de gezondheid!

23 op de gezondheid

23 jaar. Zo oud, is mijn eerste gedachte. Mijn ouders waren al getrouwd toen ze 23 waren, mijn grootmoeder had toen al twee kinderen. Uhum, ik zit duidelijk wat achter. Het is altijd wat dubbel, zo verjaren. Natuurlijk denk ik direct: “Weeral een jaar ouder, met MS” en “Weeral een verjaardag, met MS”. Jaja, iedereen zegt wel “Op de gezondheid”, maar daar heb ik niet veel aan, toch? 

Maar aan de andere kant ben ik blij dat ik 23 mag worden, dat ik deze leeftijd mag halen. Ik heb er al over nagedacht en ik zou echt niet terug willen gaan naar een andere leeftijd. Ik ben heel gelukkig met waar ik nu ben in mijn leven. Daarom zet ik me over het feit dat ik het samen met mijn MonStertje moet vieren. Ik zet gewoon een extra kaarsje op zijn pluizig hoofdje en maak er het beste van, want ik mag en kan mijn verjaardag vieren! Dat is iets om dankbaar voor te zijn.

Ik had op voorhand gezegd dat ik niets wou hebben van cadeautjes, behalve een geneesmiddel 😉 , maar waarschijnlijk luistert daar weer niemand naar. Begrijp me niet verkeerd, natuurlijk ben ik blij met geschenkjes, maar waar ik nog gelukkiger van word, zijn de mensen (en hondjes) om me heen. Een knuffel, een babbeltje, een drankje en genieten van elkaars aanwezigheid. Meer heb je toch niet nodig?!

Een goede gezondheid is het allerbelangrijkste, denken de meesten. Ja, natuurlijk is dat belangrijk but let me tell ya, het leven stopt niet na een diagnose. Dus laten we samen proosten en vieren: “Op het geluk” i.p.v. “Op de gezondheid”. Gelukkig zijn is toch al wat telt en ik weet dat je gelukkig kan zijn ook al heb je een ziekte.

Dus hierbij:

Op de gezondheid!

Op het geluk!

Op nog een jaartje erbij!

Liefs

Saar

 

4 gedachtes over “23: Op de gezondheid!

Plaats een reactie