Eindelijk terug ingeschreven + een kijkje in mijn agenda!

1

Ik ben altijd al een (hele) late vogel geweest als het gaat om beslissingen maken over school en studierichtingen. Keer na keer na keer verander ik van mening, waardoor ik het na een tijdje helemaal niet meer weet. Maar goed nieuws! Ik ben er uit geraakt…

Ik moet nog verschillende vakken doen van mijn opleiding apothekersassistent, maar wist niet goed hoe ik mijn jaar ging indelen. Enkel avondles, zoals ik het altijd al gewoon was, avondlessen met daglessen combineren, of zou ik het doen om alle vakken overdag te volgen. Ik heb er mijn hersenen serieus mee gepijnigd (sorry brains), maar heb er uiteindelijk dan toch maar een slag door geslagen. (Mijn vorige blog hierover vind je hier!)

Het volgende schooljaar ga ik avondlessen met daglessen combineren. Hierdoor moet ik nog één jaar les volgen, waarna volgend schooljaar de stage volgt. De twijfel sloeg al bij me in toen ik na een dagje migraine (bedankt Tysabri), dan ook nog een slecht MS dagje had (bedankt migraine). Gelukkig gaat het ondertussen weer wat beter, maar op een mindere dag denk ik, oh nee waar ben ik aan begonnen. Ik ben het zo gewoon om enkel ’s avonds les te volgen, dat het toch weer wat wennen wordt. Vooral het vroeger opstaan vind ik altijd wat moeilijk met mijn MS.

Omdat ik zelf een enorm nieuwsgierig persoon ben en hou van agenda’s en uurroosters (ja vreemde obsessie, I know!), vond ik het fijn om je mijn eerste lesweek even te laten zien.

2.jpg

Vorige maand heb ik mijn bullet journal helaas weer niet vaak gebruikt. Ik begin er altijd enthousiast aan, maar naarmate de maand vordert, zie ik mijn stiptheid in het boekje minderen. Voor school hou ik alles bij in mijn schoolagenda en mijn gsm. Zo heb ik het altijd bij me.

De eerste schoolweek gaat een hele aanpassing worden en ik bereid me er al op voor dat ik enorm moe ga zijn op het einde van de week. Dit komt ook door het nieuwe ritme en het zoeken van de juiste rustpauzes. Ik heb me voorgenomen om in de namiddag, tussen de ochtend- en avondles een dutje te doen en het rustig aan te doen. Andere weken heb ik enkel op dinsdag ’s avonds les, waardoor ik dan in de namiddag weer naar de tekenles kan. Het uurrooster wisselt elke week wel wat, dus ik zal alles goed in het oog moeten houden.

Ik hoop dat ik snel een evenwicht vind tussen de iets grotere leerstof dan vorig jaar, doordat ik meer vakken opneem, en de MS-vermoeidheid. Ik ben alvast benieuwd, maar ook heel enthousiast om het schooljaar te beginnen!

Liefs

Saar

Een gedachte over “Eindelijk terug ingeschreven + een kijkje in mijn agenda!

Geef een reactie

