Twee jaar opstootvrij

1.jpg

Het is zover. Ik heb het eindelijk gehaald. Ik ben voor de allereerste keer twee jaar opstootvrij! Man oh man, wat ben ik daar blij om. Nooit had ik gedacht te kunnen dromen van wat stabiliteit in mijn gezondheid, maar het is dan toch een keertje gelukt!

Om mijn blogpost van vorig jaar, toen ik één jaar opstootvrij was, kan je hier klikken. Dat vond ik al een hele prestatie, maar twee jaar: wauw! Even ter info: een opstoot of schub bij MS wordt veroorzaakt door een nieuw letsel of nieuwe ontsteking in de hersenen. Hierdoor worden de symptomen plots erger of krijg je er nieuwe bij. Hoe minder hoe beter dus!

Natuurlijk kon ik de dag niet zomaar laten voorbij gaan en heb ik ook dit jaar leuke dingen gedaan. Ik ben gaan shoppen in de Maisons du monde. Voor degenen die het niet kennen, het is een interieurwinkel die mee is met alle Pinterest-achtige items. Je weet wel, je kan geen enkele gang passeren zonder iets in je mandje te leggen. Ik wist op voorhand al wat ik ging kopen,aangezien ik nog wat onmisbare items nodig had voor in mijn appartementje. Ik heb zowel een set van bijzettafeltjes, als een tv-meubel gekocht. Beide items moesten besteld worden, ze worden volgende week geleverd.

Ook ben ik ’s middags iets lekkers gaan eten. Thuisgekomen heb ik de film Ghostbusters gekeken, de nieuwe weliswaar. Die had ik nog niet gezien, dus had ik me lekker genesteld in mijn zeteltje. ’s Ochtends had ik me ook achter mijn make-up spiegel gezet, want ik had voor mezelf twee leuke cadeautjes gekocht. Oké, ik had misschien gewoon een goed excuus nodig om ze te kopen, maar hey, ik heb ze verdiend! Ik had een paar weken geleden twee oogschaduwpaletten (eentje van Too Faced en eentje van BHCosmetics) op internet gekocht (goed op tijd weliswaar). Natuurlijk had ik ze niet echt nodig, maar daar gaan we niet verder op in 😉 Vandaag mocht ik ze eindelijk opendoen.

’s Avonds ben ik nog een lekkere coupe aardbeien gaan eten. Na een dik halfuur rond te rijden op zoek naar een zaak die open is op dinsdag (geloof me, niet eenvoudig), hebben we er toch eentje gevonden: hoera voor Google! Het ijsje smaakte echt heerlijk en was een goede afsluiter van een mooie dag.

Op een jaar heb ik steeds verschillende dagen die aanvoelen als een verjaardag, waarbij mijn ouders me altijd proficiat wensen. Achtereen heb ik weer mijn MS verjaardag, Wereld MS dag vier ik ook altijd en dan heb je nog mijn opstootvrije dag. Tja, een ziekte hebben heeft ook zijn voordelen! Ik hoop dat ik de drie jaar opstootvrije mijlpaal ook mag halen, maar als dat niet zo is, dan heb ik de tweede toch maar gehaald!

Het was een “goeike”!

Liefs

Saar

11 gedachtes over “Twee jaar opstootvrij

  1. Bij dat mooie nieuws mag je zeker stilstaan en jezelf eens goed in de watten leggen. Toen ik kind was heb ik ooit een cd gekregen omdat ik een x-aantal keren mezelf had gespoten als diabeet. Jammer genoeg is het daar bij gebleven. Ik zou het anders wel zien zitten om verwend te worden op de dagen waarop aandoeningen werden vastgesteld bij me. Op die manier zou mijn boekenkast zich nog sneller vullen. 🙂

    Like

Geef een reactie

