Geshopt op de Tweedehands Boekenmarkt

tweedehands1.jpg

Mijn boekenkast was stilletjes aan aan het leeglopen, dus werd het tijd om ze nog eens bij te vullen met nieuwe lectuur. In Middelburg had ik al een aantal exemplaren gekocht. Gelukkig was het anderhalve week geleden ook tweedehands boekenmarkt, ideaal om wat rond te snuisteren en nieuwe pareltjes te ontdekken!

Vorig jaar was ik ook al naar de markt geweest, maar toen had ik slechts één boek gekocht. Dit jaar had ik niet echt de intentie om veel te kopen. Het is altijd wat afwachten of er iets leuks te rapen valt, want soms zijn de boeken ook wat te oud naar mijn zin. Je moet wat geluk hebben om pareltjes te vinden, maar wees maar zeker dat die er waren!

Als eerste heb ik “Het raadsel van de robijn” van Philip Pullman gekocht. Dit was bij het kraampje van de plaatselijke bibliotheek. Hier kostten alle boeken 1 euro, wat echt een koopje is. De stickers van de bib die het boek versieren, moet je er dan maar bijnemen. Na wat gerommel en geschuif tussen alle dozen en boeken, had ik dit exemplaar gevonden. Philip Pullman is de schrijver van “The golden compass”, een verfilmd boek dat ik heel wat jaren geleden heb gelezen en waar ik een grote fan van was. Het boek dat ik heb gekocht is een ander verhaal, dus ik ben benieuwd of ik nog fan ben van deze schrijver.

Als tweede heb ik mijn eerste boek van Nicci French gekocht, namelijk “Verloren”. Mijn vorige kinesist zei dat die heel goed waren, dus kon ik nu (zonder er al te veel geld aan te geven) eens proeven van haar schrijfstijl. Als het me bevalt, wil ik zeker haar andere boeken lezen, aangezien ik die altijd zie liggen in de boekenhandel en mijn nieuwsgierigheid steeds prikkelen.

Per toeval zag mijn mede-boekenshopster “De boekendief” liggen. Ik geloof dat ik de film al wel heb gezien, maar ik kan het me niet goed meer herinneren. Het boek krijgt steeds goede reviews en ik had er al veel van gehoord, dus wou ik hem niet laten liggen. Dit boek was in hele goede staat en volgens ik aan de rug van het boek kan zien, is die ook nog niet gelezen. Tijd om hem wat liefde te geven…

tweedehands.jpg

Als voorlaatste heb ik “De duivel draagt Prada” gekocht. Eentje dat ik kan lezen als ik een gemakkelijk en ontspannend verhaal wil. Ik moet er niet bij nadenken. De film vind ik heel tof, dus ik ben benieuwd hoe het boek gaat zijn.

Mijn laatste aankoop van de dag was “Mannen die vrouwen haten” van Stieg Larsson. Het is het eerste boek van de Millenium- trilogie. Het eerste boek is ook verfilmd (The girl with the dragon tattoo), maar die heb ik nog niet gezien. Naast de vele Dan Brown boeken die op de markt te vinden waren, lagen er van deze trilogie ook heel wat exemplaren. Dit boek was ook nog niet gelezen en zag er goed uit. Ik geloof dat ik er drie euro aan heb gegeven. Een koopje, aangezien de originele prijs (zo staat op het op het boek) 12,5 euro was.

Ik denk dat ik in totaal 14 euro heb gegeven voor vijf boeken. Wat een koopje! Aangezien er een aantal dikke exemplaren tussen zitten, ben ik er zeker van dat ik nog een hele tijd toekom. Misschien zelfs tot aan de boekenbeurs in het najaar.

Aaah, wat een fijne gedachte, de boekenbeurs! Ik kijk er al naar uit…

Liefs

Saar

6 gedachtes over “Geshopt op de Tweedehands Boekenmarkt

Geef een reactie

