Review: Revolution Flawless Eyeshadow Palette + Swatches

revolution.jpg

Toen ik anderhalve maand geleden in Maastricht was geweest, had ik dit oogschaduwpalette gekocht. Het heeft een tijdje geduurd voordat ik er mooie foto’s van kon nemen (steek de schuld maar op het warme weer en de bibberende handjes). Maar ja, ik ben er dan toch aan toe geraakt. Anderhalve maand heb ik me moeten inhouden om dit palette te gebruiken, om er kraakverse foto’s van te kunnen maken. Wat was ik blij toen ik het voor de eerste keer kon gebruiken!

Het Revolution Flawless palette bestaat uit 32 prachtige oogschaduwkleurtjes. Ze hadden ook een volledig matte versie die ook heel mooi was, maar omdat ik meer een glitter kinda gal ben, heb ik de gewone versie gekozen. Hier zitten ook enkele matte kleuren in, maar het grootste deel zijn toch blinkende kleurtjes.

revolution2.jpg

Het palette komt met een hele grote spiegel aan de ene kant en de oogschaduws aan de andere. Ik vond het best leuk dat de kleuren ook allemaal een naam hebben. Dit zie je niet zo vaak bij de merken die je in de drogisterij kunt vinden. Een origineel detail!

revolution3.jpg

In het palette zitten o.a. mooie zachtbruine matte kleuren, die fijn zijn om te gebruiken in de arcadeboog. Ook zit er een matzwarte kleur in, wat altijd handig is. En dan nu, let the swatching begin! Ik heb telkens één rij van links naar rechts geswatcht.

Revolution4

De eerste oogschaduw zie je haast niet. Dit komt dan ook omdat het een huidskleurige tint is. De rest van de bovenste rij vind ik prachtig ogen. De oogschaduws zijn heel boterig van textuur en heel gepigmenteerd.

revolution5.jpg

Ook in de tweede rij zitten enkele mooie exemplaren. De eerste drie kleuren zijn een beetje kruimelig en vind ik niet zo geweldig. De rest zijn prachtig metallic en gepigmenteerd. Enorm mooi!

revolution6.jpg

Ooh die koperkleuren, wat zijn ze mooi! De matte bruine kleur (de meest linkse) is wat brokkelig, de rest van de oogschaduws zijn wederom heel mooi. Het was ongelooflijk hoeveel pigment er af kwam met maar een klein wrijfje in de oogschaduw.

revolution7.jpg

De onderste rij vind ik de minst mooie. Er zitten heel wat minder gepigmenteerde kleuren tussen. Ik had er wat meer van verwacht. De bruine kleur (4e van links) is wel prachtig.

Zoals je kan lezen, zitten er her en der wel wat missers tussen. Vooral de matte en de minder glitterige kleuren zijn niet geweldig van pigmentatie. Gelukkig zijn de meeste kleuren zijn enorm boterig en prachtig om te gebruiken. Zo heb ik zelf een champagnekleur gebruikt op mijn ooglid. Dan een mat bruine kleur in de arcadeboog met de mat zwarte kleur aan de buitenste ooghoek. De oogschaduws waren heel fijn om te dragen, irriteerden mijn ogen niet en bleven lang op zijn plaats. Ze zagen er heel mooi uit toen ze waren aangebracht.

Ik heb het palette in de Etos gekocht en heb er ongeveer 14 euro aan gegeven. Dit vind ik heel redelijk van prijs, aangezien er prachtige metallic kleuren tussenzitten, waar ik wel fan van ben. De enkele mindere tinten kijk ik maar over het hoofd. Het was zijn geld zeker waard!

Liefs

Saar

Een gedachte over “Review: Revolution Flawless Eyeshadow Palette + Swatches

Geef een reactie

