Review: Catrice Nail Paint To Go in Rosewood En Route

nailpaint1.jpg

Een nagellak in penvorm?! Mijn nieuwsgierigheid kan niet harder geprikkeld worden! Zou ik dit proberen of mooi laten liggen waar het lag? Tja, ik heb het gekocht (wat een schokker!). Het kon een grandioze fail zijn en zonde van mijn geld, maar was het dat ook?

Na mijn experiment van vorig jaar, waarbij ik mijn moeder als proefkonijn had gebruikt voor nagellak in een spraybusje, is het nu tijd voor iets anders. Nagellak in penvorm. Als het lukt, zou het enorm handig zijn. Veegje hier, veegje daar, en klaar! Ik ben benieuwd…

nailpaint2.jpg

Er zijn verschillende kleuren verkrijgbaar. Twee tinten blauw en een viertal tinten rood en roze. Ik ben gegaan voor de meest neutrale roze kleur die er tussen zat. Ik was nog aan het twijfelen, want er zat ook een hele mooie donkerrode kleur bij. Maar ik heb dan toch gekozen voor de wat meer nude kleur.

De applicator is geen borsteltje, maar heeft een soort van sponsachtige structuur. Je kan het vergelijken met de applicator van sommige lipglosjes. Mmm, gaat dat wel werken?

nailpaint3.jpg

Op de pen stonden de te volgen stappen duidelijk vermeld.

  1. Goed schudden
  2. Pompen
  3. Eén keer op de nagels aanbrengen

Zodra ik begon, dacht ik dat ik mijn review al kon afbreken. Er kwam niets uit. Pompen, pompen en nog eens pompen. Zet op de achtergrond het gelijknamig liedje maar op en tegen dat het gedaan is, komt er iets uit. Na heel wat op en neer geduw, begon er eindelijk een kleur te voorschijn te komen. Mijn applicator was ondertussen niet meer hard maar soepel, zoals een borsteltje.

Het aanbrengen van de kleur vergde enige oefening. Na enkele nagels ging het vrij vlot. Je moet een goed evenwicht vinden tussen duwen op de pen, zodat er genoeg lak uit komt, en de lakbeweging zelf. Als je te weinig kleur op de applicator hebt, begint het heel snel te strepen. Maar als je daar wat rekening mee houdt, wordt het zelfs best gemakkelijk!

Volgens de handleiding mag je er maar één keer over gaan. Dat was ook voldoende voor de meeste nagels, want de kleur is heel dekkend. In totaal had ik twee nagels die behoorlijk wat strepen vertoonden. Daar ben ik nadien nog een keer over gegaan met de pen (beating the system!), waarna die er ook goed uitzagen.

In totaal heb ik ongeveer één minuut moeten lakken aan mijn nagels. Het ging dus enorm snel! Ook was ik verbaasd dat hoe nauwkeurig het was. Aan de nagelriemen was het wel wat moeilijker om de ronde vorm te krijgen, maar voor de rest heb ik er niet mee geknoeid.

nailpaint4.jpg

De nagellak droogde verbazingwekkend snel. Na enkele minuten kon je er al aankomen. Het enige nadeel is dat het wat moeilijk was om met de linkse hand de rechtse te lakken. Het was net of je moest schrijven met links, terwijl je rechtshandig bent of omgekeerd. Dit heb je natuurlijk ook wel bij normale lakjes, dus met wat oefenen moet dat zeker lukken.

Ik was aangenaam verrast door de kleur. Hij lijkt heel fel op Essie LadyLike, één van mijn favoriete nagellakjes. Het is een mauve/roze kleur die heel neutraal is om te dragen. Ik vind hem prachtig!

De Nail Paint To Go van Catrice is voor mij een toppertje. Op de verpakking staat dat het Limited Edition is, wat ik best wel jammer vind. De pen is heel handig als je snel een kleurtje op je nagels wil, zonder al te veel te morsen. Hij droogt snel, wat nog een pluspunt is voor als het allemaal wat sneller moet gaan. Ik heb er 3,99 euro aan gegeven. De enige vraag is nu nog of hij lang meegaat en niet uitdroogt.

Only time will tell…

Liefs

Saar

5 gedachtes over “Review: Catrice Nail Paint To Go in Rosewood En Route

Geef een reactie

