Review: Estée Lauder Sultry Nudes Oogschaduwpalette + Swatches

sultry nudes.jpg

Een nieuwe dag, een nieuw neutraal oogschaduwpalette in mijn collectie. Tja, zo lijkt het wel. De prachtige champagnekleuren en draagbare bruintinten, ik word er altijd door aangetrokken. Daarom dat mijn kastje al behoorlijk vol ligt met dit soort palettes. When is it ever going to stop? That’s the question…

Nadat ik in Maastricht een prachtig palette van het merk Revolution had gekocht (shoplog vind je hier), heb ik me in de Estée Lauder bedrijfswinkel nog een neutraal oogschaduwpalette aangeschaft. Overdreven. Ja, ik weet het ook wel. Van het palette van Revolution heb ik nog geen review geschreven. Door het warme zomerweer is het voor mij enorm moeilijk om met mijn bibberende handen mooie foto’s te trekken, maar bare with me, dat review komt er ook aan! We geven de MS de schuld!

achterkant.jpg

Het Estée Lauder palette was er zowel in een sultry nudes versie, als in een smokey nudes versie. Deze laatste bevatte heel veel donkere en grijze tinten. Aangezien ik op dagdagelijkse basis niet veel donkere kleuren gebruik, ben ik gegaan voor de Sultry nudes, eentje met allerlei prachtige champagnekleurtjes en bruintinten. Right up my alley!

In het palette zitten drie matte kleuren, drie blinkende kleuren en acht kleuren die wat tussen het blinkend en het matte zitten. Zelf zie ik niet zo veel verschil tussen de “shimmer” en de “pearl/matte”. Voor mij zijn dat allemaal shimmery kleurtjes. Ik vind het wel leuk dat er ook een aantal matte kleuren tussen zitten, zodat je met één palette toch veel draagbare looks kunt maken. Het palette heeft ook een grote spiegel en een dubbelzijdig borsteltje.

binnenkant.jpg

Zoals je kan zien, bestaat de bovenste rij meer uit warme tinten, terwijl de onderste uit koele tinten is opgebouwd. Hierdoor zit er een fijne variatie in. Ik ben persoonlijk heel blij met de matte lichtbruine kleur op de tweede rij. Die is altijd heel fijn om te dragen in de arcadeboog zodat alles wat zachter oogt.

Swatch1.jpg
Bovenste rij: van links naar rechts

Mmm, ja dat zie ik graag. De eerste rij begint zeer goed. De twee eerste kleuren zijn zeer draagbaar op het ooglid. Met de derde kan je een leuke zomerse look maken (denk maar aan de combinatie met een turquoise eyeliner) en de vierde kan alles wat dieper maken. Ideaal voor zowel dag als nacht. De kwaliteit voelt heel fijn aan en ze zijn makkelijk te gebruiken.

swatch2.jpg
Bovenste rij: van links naar rechts

Ook de volgende kleuren vind ik heel mooi. De witte kleur is wat poederig, maar dat had ik wel verwacht van een matte witte tint. De pigmentatie is ook prima in orde.

swatch3.jpg
Onderste rij: van links naar rechts

De tweede rij vind ik een beetje minder. Ligt het nu aan de kleuren? Ik weet het niet. De tweede oogschaduw was heel brokkelig en er zaten grote stukken glitter in. De derde was niet zo gepigmenteerd. De zwarte kleur daarentegen, die is heel diep van tint en vind ik heel fijn. De eerste kleur van het rijtje ziet er niet geweldig uit op de foto, maar geeft een mooie glans in het echt.

swatch4.jpg
Onderste rij: van links naar rechts

Met de volgende kleurtjes ben ik wel weer tevreden. De eerste is geweldig qua pigmentatie. De tweede matte lichtbruine kleur is eentje die je bijna niet kan missen in een palette, heel veelzijdig. De laatste witachtige kleur is prachtig in het echt. Het is een parelmoerkleurtje. Naarmate de lichtinval verandert, krijg je een witte of roze kleur. Mooi!

Toen ik het palette effectief gebruikte, was ik een beetje teleurgesteld. Ik weet niet hoe het kwam, maar de oogschaduws kwamen niet zo gepigmenteerd over als ik dacht dat ze gingen zijn. Ook het blenden van de arcadeboog ging niet geweldig makkelijk. Er ontstonden hier en daar wel wat vlekkerige gedeeltes.

Op één of twee oogschaduws na, is dit een heel fijn palette. De verhouding tussen matte en shimmery kleuren en tussen warme en koele tinten vind ik ideaal. Tijdens het gebruik vond ik ze wat minder goed werken en had ik er iets meer van verwacht. Toch ben ik blij met deze aankoop, ook al heb ik al een vijftal andere neutrale oogschaduwpalettes. Het is makkelijk om elke dag te gebruiken en snel een look in elkaar te flatsen. Zou ik de volle pot betalen? Waarschijnlijk niet. Maar als je het palette toevallig ergens goedkoper tegenkomt (zoals in de Estée Lauder bedrijfswinkel), is het zeker de moeite om het te bekijken!

Liefs

Saar

2 gedachtes over “Review: Estée Lauder Sultry Nudes Oogschaduwpalette + Swatches

Geef een reactie

