Uitgelezen Boeken van Eerste Helft 2017

thought-catalog-233189.jpg

Ik kan het nog steeds niet geloven. Het jaar is alweer half. Serieus? Dat meen je toch niet?! Omdat ik telkens een lijstje bijhoud van de prachtige (of niet zo prachtige) literatuur die ik doorheen het jaar verslind, vond ik het leuk om te kijken welke boeken ik nu al heb gelezen en wat ik er van vond.

Het begin van het jaar bestond vooral uit het thema Harry Potter. Niets mis mee toch! Ik ben nog steeds niet verder dan het 4e boek, terwijl het mijn goed voornemen was om ze allemaal uit te lezen in 2016(!). Tja, ik moet gewoon in een bepaalde stemming zijn om zoiets te lezen… Daarna ben ik begonnen in een aantal boekenseries, waaronder de boeken van Sarah J. Maas en Diana Gabaldon.

Opsomming

De getallen achter de schrijvers zijn mijn punten op vijf die ik de boeken heb gegeven op GoodReads. Om mijn reviews van de boeken te lezen, kan je op de links klikken.

  1. Harry Potter en de Vuurbeker (J.K. Rowling) 5/5
  2. Fantastic Beasts (J.K. Rowling) 5/5
  3. Harry Potter en het vervloekte kind (J.K. Rowling) 5/5
  4. Illuminae (Amie Kaufman en Jay Kristoff) 3/5
  5. Passenger (Alexandra Bracken) 5/5
  6. Hof van doorns en rozen (Sarah J. Maas) 4/5
  7. Dark matter (Blake Crouch) 5/5
  8. The sun is also a star (Nicola Yoon) 3/5
  9. Hof van mist en woede (Sarah J. Maas) 5/5
  10. De reiziger (Diana Gabaldon) 5/5
  11. Stalking Jack the Ripper (Kerri Maniscalco) 4/5
  12. Een miljoen werelden met jou (Claudia Gray) 4/5
  13. Het jaar van de hond (Eva Daeleman) 3/5

Leestempo

Nieuwsgierig ben ik gaan kijken naar mijn lijstje van vorig jaar. Wat me opvalt: in 2016 heb ik maar 15 boeken gelezen. Wetende dat 2017 nog maar half is en ik boek nr. 13 al heb uitgelezen, verbaast het me best. Ik weet niet goed waar mijn hoger leestempo aan ligt. Ik heb wel vrij veel geluk gehad met de boekenkeuzes die ik dit jaar al heb gemaakt, aangezien er niet veel leesvoer is tegengevallen. Dat kan ook wat meespelen…

Tegenvallers en favorieten

De boeken die tot nu toe het meeste tegenvielen, waren Illuminae en The sun is also a star. Vooral bij het eerstgenoemde boek was ik blij dat het uit was en dat ik een ander boek kon beginnen. Ik heb het vervolg dan ook niet gelezen. Mijn favoriete boek van het vorige halfjaar is toch wel De Reiziger. Ik keek er altijd naar uit om ’s avonds weg te dromen bij de verhalen over Schotland (en Jamie! 😉 ). Aaah Jamie… Inderdaad niet mis!

En nu?

Nu lees ik verder, namelijk in De dans der levenden van Antoine Rault. Dit boek heb ik als cadeau gekregen van een goede vriendin. Het verhaal speelt zich af in de eerste wereldoorlog en gaat over een soldaat die zijn geheugen is kwijtgespeeld door een ontploffing. Hierdoor is hij de ideale kandidaat om ingezet te worden als spion, aangezien hij zelf niet weet wie hij is. Ondertussen zit ik op pagina 150 en lees ik het met veel plezier!

Natuurlijk wil ik ook het derde boek van de “Hof van doorns en rozen” serie lezen, alsook het vervolg op De Reiziger. Aah, ik kan niet wachten om wat meer avonturen te beleven met Jamie!

Heb jij dit jaar al veel boeken gelezen?

Liefs

Saar

 

6 gedachtes over “Uitgelezen Boeken van Eerste Helft 2017

  1. Minder als de vorige jaren dus ik denk dat ik mijn Goodreads-challenge niet persé zal halen. Maar eigenlijk maakt dat me niet uit vermits ik er niet echt mee bezig ben. Ik zie het wel verschijnen wanneer ik een nieuw gelezen boek in voer op Goodreads maar ga nu heus niet plots allerlei dunne boeken uitkiezen om het aantal omhoog te krijgen of zo. Momenteel ben ik in numer 59 bezig.

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

