Mijn Bullet Journal van Juli + Juni in Review

1.jpg

Een nieuwe maand betekent een nieuw hoofdstuk in mijn Bullet Journal. In juni heb ik al mijn doelen bereikt die ik me voorop had gesteld. Zalig als dat eens een keer lukt! Alles kunnen afchecken op een lijstje, het werkt toch best motiverend…

Mijn vier doelen die ik had opgeschreven:

  • Slagen voor farmaceutische zorg
  • Slagen voor biochemie
  • Plannen van de zomervakantie
  • Vakken volgend schooljaar inplannen

Oké, het zijn misschien niet zo’n grote of complexe doelen, maar het feit dat je ze tamelijk snel kunt afstrepen van het lijstje (behalve de examens dan), maakt het heel leuk. De maandelijkse doelen houden me wat gefocust op wat ik die maand wil bereiken, dus zet ik het onderdeel elke keer weer in mijn planner.

2.jpg

Zoals je kan zien, had ik wel wat meer moeite kunnen doen om te bewegen in juni. Maar met de examens en het warme weer is het sporten wat op de achtergrond verdwenen. Gelukkig zie ik een positief verschil nu het vakantie is (en wat minder warm is buiten)! Ook mijn blog heeft wat geleden onder de temperaturen en de examens. Heel frustrerend als je vanalles wilt maken, maar het niet kan doordat je lichaam niet meewil.

3.jpg

Voor juli heb ik bij mijn doelen “werken aan mijn vakantielijstje” en “no spend” gezet. Omdat ik zoveel mogelijk van mijn vooropgestelde uitstapjes en plannen wil doen tijdens de vakantie, ga ik proberen me te focussen op de dingen die ik op mijn vakantielijstje heb gezet, dingen die ik absoluut nog een keer wil doen. Het “no spend” doel voor juli, tja wat moet ik zeggen? Ik ging zo weinig mogelijk uitgeven en me daarop focussen, maar de eerste dag van de solden ging het al grandioos mis. Kunnen we herbeginnen op 2 juli, please?

In mijn maandelijks overzicht staat er nog niet veel gepland. Dit komt omdat ik meestal vrij impulsief dingen beslis en vaak moet afwachten hoe ik me die dag of week voel en hoe de temperaturen buiten zijn. Bij warm weer functioneer ik niet goed, dus het is moeilijk om op voorhand veel in te plannen.

1

In mijn tracker heb ik het onderdeeltje studeren laten vallen, aangezien dit voor twee maanden achterwege mag blijven! Wel heb ik er “23 u bed” aan toegevoegd en “5000+ stappen”. Ik wil telkens op tijd in mijn bed kruipen en moeite doen om voldoende te bewegen. Aan 10 000 stappen kom ik toch nooit, dus heb ik er maar 5000 van gemaakt. Dat is een realistischer doel voor mij!

Tijdens juli wil ik me dus bezig houden met wat meer te sporten en veel plezier te maken. Ja hoor, dat zie ik zeker zitten!

Heb jij leuke dingen gepland in juli?

Liefs

Saar

6 gedachtes over “Mijn Bullet Journal van Juli + Juni in Review

  1. Straks is het al meteen mijn verjaardagsfeestje (al ben ik eigenlijk pas maandag jarig) dus dat is al meteen een leuke start van de maand. Verder staan er ook drie afspraakjes met vriendinnen, een verjaardagsfeestje van een andere vriendin, een bezoekje aan het ziekenhuis (iets minder leuk) en een knutselmiddag op de planning. Voorlopig zijn dit de enige zaken die echt vastliggen voor de maand juli.

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

