24!

verjaardag

Het is weer zover! Alweer een jaartje ouder (en wijzer, hoop ik). 24, phew, wat klinkt dat oud! Het is precies nog maar net geleden dat ik afstudeerde van het middelbaar, maar dat is ondertussen ook al weer 6 jaar geleden. Time flies!

Ik moet wel zeggen, naarmate ik dichter bij de helft van de twintig kom, dat ik meer stilsta bij het feit dat ik precies nog maar één jaartje echt heb kunnen genieten van mijn twenties. Ik kan het gevoel niet afschudden dat ik de voorbije jaren heb verpest en niet optimaal heb kunnen leven zoals een twintiger zou moeten. Ik heb geen studentenleven gehad, ben niet op kot geweest en ik geraakte het huis en de zetel amper uit. Maar zoals mijn lieve moeder het zegt: ik heb ze niet verpest, mijn MS heeft ze verpest, het is niet mijn schuld. Maar toch vind ik het niet eerlijk…

Noem het maar een soort van midlifecrisis, want als je een ongeneeslijke ziekte hebt, wil je zoveel mogelijk doen nu het nog gaat. Het is een hele grote druk die de laatste tijd op mijn schouders ligt. Nu ik me eindelijk goed voel, wil ik zoveel mogelijk doen, want ik besef dat het niet zo gaat blijven. Mijn gedachte van “Ik moet nu alles doen wat ik wil doen, want later gaat het misschien niet meer” spookt vaak door mijn hoofd, waardoor ik best wat faalangst krijg. Ik wil mijn gezondheid optimaal benutten, nu het nog kan en al die jaren dat het minder ging inhalen.

Beginnend met allerlei leuke dingen te plannen in de zomervakantie, want het zijn er veel. Heerlijk toch als je kan doen wat je wilt en kan weggaan zo vaak je wilt, zonder al te veel rekening te moeten houden met de gezondheid. Eens lekker gaan eten of een dagje uit met vriendinnen, ik neem het alvast nooit vanzelfsprekend.

Ik ga enorm genieten van mijn dagje en alle dagen die komen. Genieten van elk moment, hoe klein ook!

Liefs

Saar

 

 

5 gedachtes over “24!

  1. Dat gevoel herken ik wel. Al wil ik mijn aandoeningen zeker niet gaan vergelijken met MS toch merk ik dat ik op een iets betere dag ook echt iets wil doen. Meestal doe ik dan weer iets teveel waardoor ik nadien moet recuperen maar dan heb ik toch maar mooi die leuke dag of uitstap meegemaakt. Ik hoop dat je huidige medicatie effect blijft hebben en je heel lang van mooie dagen en leuke ontmoetingen/uitstappen/gebeurtenissen kan genieten.

    Liked by 1 persoon

  2. Oeps, aan de late kant, maar van harte gefeliciteerd! En wat gun ik jou heel veel goede dagen. Dagen waarop je kan doen waar je zin in hebt. Want wat moet het soms worstelen zijn wanneer de MS roet in jouw leven gooit. Mijn duimen draaien. Met hartelijke groet van mij.

    Like

Geef een reactie

