Wereld MS Dag 2017: Leven met MS

1.jpg

Het is weer zover! Vandaag is het Wereld MS Dag. Een dag om MS (en de persoon erachter) in de bloemetjes te zetten. Het thema van dit jaar is “Leven met MS”. Aangezien een groot deel van mijn leven en van mijn blog hierover gaat, kan ik het niet zomaar laten passeren. Ik heb dan ook fijne plannen voor vandaag!

De MS liga van België organiseert elk jaar een activiteit voor MS patiënten, vrienden en familie om aan mee te doen, om zo MS een kopje kleiner te maken, het wat bekender te maken en de wereld te laten zien dat we meer zijn dan alleen maar MS-patiënten. We zijn studenten, mama’s en papa’s, grappenmakers en vrienden. We zijn mensen met een chronische ziekte, die o.a. door de Wereld MS Dag de omgeving willen tonen wat MS is, stereotypen de wereld uit willen helpen en het taboe rond ziek zijn wil schrappen.

Dit jaar staat er een flashmob op het programma. Je weet wel, het spontaan ontstaan van een dansje in een drukke omgeving? Ja, dat. Het gaat door in het Centraal station van Brussel. Helaas is dit niet zo mijn ding, mijn dancemoves zijn niet om aan te zien, dus heb ik iets anders gepland. Een namiddagje Maastricht!

Mijn ouders zijn in juli 25 jaar getrouwd, dus zoek ik het perfecte kleedje. Na talloze winkels te hebben gedaan de voorbije weken, heb ik het allemaal wel gezien. Helaas heb ik hét jurkje nog steeds niet gevonden. Omdat ik ook mijn Say yes to the dress moment wil hebben, stelde mijn moeder voor om eens naar Maastricht te gaan. Ja hoor, dat vond ik een zeer goed idee! Iets lekkers gaan eten, wat rondkuieren, nieuwe boeken snuiven in boekhandel De Dominicanen (lees: bookheaven!) en met geluk het perfecte kleedje vinden. Ik heb er zin in! Een heel leuk Wereld MS Dagje…

MS-patiënt of niet, ik hoop dat je vandaag extra geniet van je dag, met in je achterhoofd dat je moet genieten van het leven en van elk moment, hoe klein ook.

We leven met MS, maar zijn geen MS!

Liefs

Saar

4 gedachtes over “Wereld MS Dag 2017: Leven met MS

Geef een reactie

