Favorieten van april en mei

2.jpg

April en mei zijn gekomen en gegaan. Net zoals de twee voorgaande maanden had ik niet genoeg nieuwe favorieten voor één maand, dus heb ik twee maanden samengevoegd. Met het warmere weer heb ik nieuwe pareltjes ontdekt. Tijd dus voor mijn favorieten van april en mei!

Doordat het zonnetje weer vrolijk schijnt en ik geen zin heb om zware make-up te dragen, heb ik mijn Origins VitaZing bovengehaald. Dit is een dagcrème met een tintje. Hij komt grijs uit de tube, maar zodra je hem rond smeert, begint hij een kleur te krijgen.  Aangezien ik een wel wat bruinere kleur kan gebruiken (#rodekreeftproblemen), gebruik ik deze in de plaats van foundation. Er zit ook zonnebescherming in. Ideaal dus!

Op dagen dat de zon echt fel schijnt, draag ik graag nog een extra bescherming op mijn gezicht. Ik heb de voorbije jaren al enkele zonnecrèmes voor het gezicht geprobeerd. Vorig jaar had ik er eentje die niet meeviel, dus heb ik me dit jaar een andere aangeschaft. Ik ben gegaan voor de Clinique “mineral sunscreen fluid” voor gevoelige huid. Er zit SPF 30 in, wat voor mij voldoende hoog is om alle dagen te gebruiken. Hij is heel dun van consistentie, ruikt niet fel, trekt direct in de huid en wordt niet vettig. Ik ben er heel blij mee.

Ah die haarbos. Het is me meestal toch een ellende. Door de MS heb ik weinig energie om mijn haren te borstelen, te wassen, te drogen,… Vorige week was ik het zo beu dat ik impulsief zonder afspraak naar de kapper ben gegaan en er tien centimeter heb laten afknippen. Wat deed dat deugd! Om wat langer tussen wasbeurten toe te komen, gebruik ik enorm vaak droogshampoo, zeker met al het overvloedig zweten bij mijn kiné (een echt bootcamp!). De CoLab droogshampoo vind ik heel fijn. Ik heb hem in het Kruidvat gekocht in de geur Tropical en hij ruikt heel goed. Ook de Bumble & Bumble Surf spray vind ik fijn om in mijn haren te spuiten. Het is een zoutspray, die wat meer textuur en vavavoem geeft.

1.jpg

Gedurende de maanden april en mei heb ik het boek De Reiziger van Diana Gabaldon gelezen. Het is een roman, die beter bekend staat onder de naam Outlander. Ik heb de serie nog niet gezien, maar vind het eerste boek alvast heel sfeervol.

Een paar maanden terug had ik een portemonnee gekocht. Helaas vond ik steeds muntjes op de bodem van mijn handtassen. De rits sloot niet helemaal af, waardoor ik steeds geld verloor. Tja, aangezien het mijn bedoeling is om mijn geld beter bij te houden en niet om het continu te verliezen, heb ik me opnieuw een portefeuille aangeschaft. Deze keer eentje van Anna Field, gekocht op Zalando. Ik ben er enorm blij mee. De binnenkant is bedrukt met bloemetjes en, ja hoor, mijn geld gaat niet meer lopen! Nu kan ik eindelijk beginnen te sparen!

Toen ik de nieuwe collectie van PIP studio in de winkel zag liggen, was ik direct verkocht. Een paar dagen later had ik een dekbedovertrek besteld, want hij zag er zo leuk uit! Hij staat vol met allerlei schelpjes en zeedieren. Telkens als ik er onder kruip, begin ik automatisch het liedje van de kleine zeemeermin te neuriën. Ah, ik word er zo vrolijk van! Een foto kan je hier vinden. Ik heb ondertussen al een hele collectie aan PIP lakens, aah zalig!

Als laatste favoriet staat de serie Girlboss op het lijstje. Onlangs zat ik met een maagontsteking, waardoor ik een paar dagen niet van de zetel geraakte. Dé oplossing: Netflix! Ik wou een nieuwe serie kijken en was ’s morgens begonnen met Girlboss. En ja hoor, ’s avonds had ik de laatste aflevering al gezien! De serie bestaat maar uit één seizoen, dus was die best makkelijk om uit te kijken. Ik heb steeds de neiging om luidkeels GIRLPOWER! te roepen als ik aan de serie denk. Who run the world?!

Dat waren ze, mijn favorieten van april en mei. Op naar de volgende!

Liefs

Saar

 

5 gedachtes over “Favorieten van april en mei

  1. Wat een mooie favorieten heb je weer. Ik wist überhaupt niet dat er zonbescherming voor je gezicht bestaat, behalve dagcrèmes met SPF. Ik moet hier echt aan (net als an gewoon de gewone zonbescherming trouwens, want ik ben zo stom om dat ook te vergeten).

    Liked by 1 persoon

  2. Wat een leuk lijstje. Ik geef niet snel vijf sterren aan boeken maar De Reiziger kreeg die meteen van me. Dat boek vond ik echt geweldig. Ik vond het vooral heerlijk om helemaal weg te duiken in de historische wereld en Jamie Fraser als gids is natuurlijk een geweldig voordeel.

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

