Mijn boekenwishlist van het voorjaar

_MG_4500

Telkens als ik voorbij een boekenwinkel passeer, wil ik er binnengaan. Kijken wat er nieuw is, of het volgende boek uit een serie al uitgekomen is. Vorige vrijdag stapte ik de Standaard boekhandel binnen en na verschillende rondjes te hebben gelopen (wacht ik ga daar toch nog even kijken) en boeken te noteren, had ik een heel lijstje leesvoer.

Ik ben heel braaf geweest en heb niets gekocht (een mirakel!), want ik heb een hele stapel boeken die ik eerst nog wil lezen. Toch ben ik al enorm enthousiast over mijn wishlist die ik heb gemaakt! Oh, wat is het moeilijk om te wachten…

Unknown
Bron: bol.com

Deze drie boeken staan boven op mijn lijstje. Ze komen allemaal volgende maand (in mei) uit en ik kijk er super hard naar uit! Hof van vleugels en verwoesting is het derde boek van de “Hof van doorns en rozen”-serie, geschreven door Sarah J. Maas. Hoewel ik in het begin niet zo’n grote fan was van de fantasierijke wereld, vind ik het tweede boek, waar ik nu in bezig ben, enorm goed. Het is een goede mengeling van Young adult fantasy, met een vleugje 50 shades of grey (if you know what I mean)… Ik kijk er alvast naar uit!

Het tweede boek dat in mei uitkomt, is Een miljoen werelden met jou. Dit is ook het derde boek van de serie. De twee voorgangers vond ik heel goed, dus kijk ik uit naar het laatste deel. Het verhaal gaat over dimensiereizen en er zit veel actie en romantiek in.

The hate u give is een boek dat hard gehyped wordt op internet. Het thema is heel actueel en gaat over de hedendaagse problematiek tussen de afro-amerikaanse bevolking en de politie in Amerika. Het volgt het verhaal van een afro-amerikaans meisje, waarvan haar vriendin wordt vermoord door een politieagent. Omdat ik bij mijn vorige opleiding hierover een presentatie heb gegeven, wil ik het verhaal zeker lezen.

Bovenstaande boeken zijn al uit in het Engels, maar omdat ze volgende maand al uitkomen in het Nederlands, wacht ik nog een paar weekjes. De data staan alvast genoteerd in mijn agenda!

Unknown2.jpg
Bron: bol.com

Oké, mag ik een boek op mijn wishlist zetten omwille van de cover? Als een echte dog mom ben ik grote fan van het uiterlijk van The unexpected everything. Het ziet er zo leuk uit! Héhé, toegegeven moet ik even opzoeken waarover dit boek alweer gaat. Het verhaal speelt zich af in New York en gaat over Andie, een meisje dat heel haar leven uitgepland heeft, tot ze voor het eerst thuiszit met haar vader, een businessman en ze hondenuitlaatster wordt. De inhoud klinkt heel cliché. Volgens mij is het eentje waar je niet hoeft bij na te denken, ideaal om te lezen als het buiten beter weer wordt. Tuinzeteltje, drankje, ik zie het al helemaal voor me.

Ook Klik van Rainbow Rowell lijkt me zo’n chicklit. Ik heb het boek Fangirl van haar al gelezen, maar had nog niet van het boek “Klik” gehoord tot ik het zag liggen in de boekenwinkel. Fangirl vond ik heel fijn om te lezen, dus wil ik deze ook zeker een kans geven!

Als laatste chicklit op mijn wishlist, heb ik Mijn niet zo perfecte leven van Sophie Kinsella gezet. Haar boeken zijn altijd zo hilarisch geschreven! Ze zijn luchtig (ook weer een hier-moet-je-niet-bij-nadenken boek) en brengen me altijd in een fijne stemming. Vooral “Remember me?” vond ik een heel tof boek, dus kijk ik wel uit naar een nieuw boek van haar.

Unknown3
Bron: bol.com

Eén van mijn favoriete boeken is Stalker van Lars Kepler. Ik hou wel van een CSI-achtig detectiveverhaal, met mysterieuze moorden die moeten worden opgelost. Helaas kunnen sommige van deze boeken ook best ingewikkelde plots en veel personages hebben, waardoor ik het niet altijd even goed kan volgen (we steken het op dat MS brein). Het vorige boek van Lars Kepler (Playground) vond ik dan weer een pak minder. Ik ben nieuwsgierig of Jager zo goed gaat zijn als Stalker.

Het boek Ragdoll sprong er voor mij ook uit. De rug van het boek zag er uit alsof het genaaid was en het verhaal leek me heel spannend. Net zoals bij het vorige, hoop ik dat die niet te ingewikkeld is.

Als laatste op het lijstje staat het tweede boek van Miss Peregrine’s children. Het eerste boek vond ik heel tof, met de combinatie tussen de tekst en de foto’s, dus wil ik zeker het vervolg lezen.

Het is toch wel een lang lijstje dat ik in de boekhandel heb bijeengesprokkeld. Na een tiental rondjes te lopen (bonus voor de stappenteller) en als een crazy woman alle boeken te fotograferen, heb ik de winkel terug verlaten, om in sneltempo mijn huidige boeken uit te lezen.

Liefs

Saar

5 gedachtes over “Mijn boekenwishlist van het voorjaar

Geef een reactie

