Review: Essence Matt longlasting lipgloss in “Girl of today” en “Ready, set, impress!”

essence

Matte lippenstift, matte lipgloss, je hebt het thema al door denk ik. Ik ben er een enorme fan van. Onlangs zag ik deze matte lipglossjes van Essence liggen in het Kruidvat en was enorm geïntrigeerd. Zouden ze vergelijkbaar zijn met de Soft matte lip creams van NYX? Deze vind ik namelijk heel fijn om te dragen…

swatches
Links: 03 Girl of today, Rechts: 04 Ready, set, impress!

Ik twijfelde enorm welke kleuren ik zou nemen. Ik wou graag een fellere kleur en een meer neutrale kleur. Maar hey ho, als er iets is waar ik het moeilijk mee heb, is het wel een kleurtje kiezen. Oh dear! Uiteindelijk ben ik gegaan voor een diepe roze kleur nl. 03 Girl of Today en een felle rode kleur nl. 04 Ready, set, impress! (mét uitroepteken 😉 )

Vergeleken met de NYX soft matte lip creams, zijn deze wat smeuïger en minder drogend op de lippen. Dit resulteert in een fijn gevoel op de lippen. Het is net zoals ze zeggen op de verpakking: “does not dry out the lips, high coverage”. De kleur dekt heel goed en de glossjes zijn makkelijk om aan te brengen. Helaas houden ze niet zo lang als de matte lipglossjes van NYX.

Als je, eventjes nadat je ze hebt aangebracht, over je lippen wrijft, komt er toch wat kleur af. Het is dus niet zo dat ze helemaal niet afgaan. Na het eten of drinken moet ik hem dus wel wat bijwerken, maar ik vind het semi-matte effect heel mooi.

De lipglossjes hebben een licht geurtje, ik kan echt niet zeggen naar wat het precies ruikt,  maar dit stoort mij niet. Zodra je ze hebt aangebracht, merk je er niets meer van.

lippenstift2.jpg
Links: 03 Girl of today, Rechts: 04 Ready, set, impress!

De matt matt matt (ja, 3 keer) longlasting lipgloss is zijn 2,39 euro dubbel en dik waard! Ik vind ze heel fijn om te gebruiken. Ze voelen verzorgend, smeuïg en niet uitdrogend aan op de lippen en zijn verkrijgbaar in een heel aantal leuke kleurtjes. Het enige nadeel is dat ze na het eten of drinken de neiging hebben om te verdwijnen, maar dan stiften we dat maar gewoon even bij! No problemo…

Liefs

Saar

Een gedachte over “Review: Essence Matt longlasting lipgloss in “Girl of today” en “Ready, set, impress!”

Geef een reactie

