Mijn eerste blogverjaardag!

annie-spratt-96526.jpg

Hieperdepiep hoera! Met grote trots kan ik zeggen dat mijn blog vandaag 1 jaartje oud is.  Als een fiere moeder die haar kind ziet opgroeien, heb ik mijn blog zien evolueren van een pasgeboren baby tot een volwassen creatie. Wat begon als een kleine gedachte, is na veel twijfelen, uiteindelijk toch werkelijkheid geworden. Ik ben klaar om het kaarsje uit te blazen!

Waar ben ik aan begonnen?

“Waar ben ik aan begonnen?” was de eerste gedachte die door mijn hoofd schoot. Na twee dagen wou ik mijn blog al terug verwijderen. Niemand gaat dat ooit lezen, dacht ik. Tot mijn verbazing kreeg ik na enkele dagen al een reactie van een MS-patiënte, wat mijn hele hart deed verwarmen. Daar deed ik het voor! Wat was ik blij met mijn eerste lezer, mijn eerste feedback, mijn eerste complimentje op mijn schrijfstijl… Nooit had ik verwacht dat ik zoveel leuke reacties ging krijgen op mijn verhaal, eentje dat enorm zwaar was om in mijn eentje te dragen en te verwerken.

Een gigantische impact

Ik ben mijn blog begonnen zowel voor mezelf, als voor anderen. Het heeft me het voorbije jaar enorm deugd gedaan om mijn diagnoseverhaal en alles wat met MS te maken heeft, te kunnen delen met de wereld. Ja, het is super eng, je privéleven op het wereld wijde web gooien. Het internet is gigantisch groot, maar de steun die je terugkrijgt is onbeschrijflijk. Het doet enorm deugd om begrip te krijgen van anderen, door de woorden die je schrijft.

MS heeft een gigantische impact op mijn leven, maar natuurlijk is dat niet altijd evident voor buitenstaanders om dat te begrijpen. Ik hoop dat ik met mijn blog en mijn woorden andere mensen een hart onder de riem kan steken en ze kan laten zien hoe het is om te leven met een chronische ziekte. Dat, ondanks de diagnose die je wereld op je kop zet, het leven verdergaat en we allemaal maar mensen zijn. Dat, ook al gaat het niet elke dag van een leien dakje, je niet meer kan doen dan er elke dag het beste van maken en te genieten van het leven.

Samenvatting

In het voorbije jaar heb ik 187 blogs geschreven, 3 650 unieke bezoekers en 10 200 bezichtigingen gehad. Nee, bij mij gaat het absoluut niet om de cijfers, maar wetende dat er achter elk cijfertje een échte persoon zit, iemand die geïnteresseerd is in wat ik schrijf en misschien wat meer te weten is gekomen over leven met MS, doet me enorm deugd!

Ik heb mogen schrijven voor verschillende websites, waaronder Scouters.nl, Platform.MS en de boekenblog van Zwartraafje en heb veel nieuwe mensen leren kennen. Een kort overzichtje van mijn meest gelezen blogposts vind je hier:

Ik zou zeggen: op naar het tweede jaar, en laat me gerust weten wat je nog graag wilt zien/lezen op mijn blog! Dat is altijd fijn om te weten.

Dankjewel voor alle lieve reacties op sociale media en op mijn blog! En ook al reageer je nooit en ben je “slechts” een cijfertje dat passeert op mijn teller, ik zie je wel. Merci om er te zijn!

Merci, merci, merci!

Liefs

Saar

13 gedachtes over “Mijn eerste blogverjaardag!

  1. Proficat Saar. Je hebt dat voorteffelijk gedaan uw eerste blogjaar. Al moet ik met schaamte toegeven dat ik de laatste tijd uw blog niet intens gevolgd heb. Maar ik weet dat jij dat heel goed doet en kunt. En nu vol goede moed starten aan het tweede jaar. Ik wens jou in ieder geval heel veel succes.

    Liked by 1 persoon

  2. Proficiat met je eerste verblogdag! Heb jij ook het gevoel dat door het bloggen de tijd plots nog veel sneller lijkt te verlopen? Dat gevoel heb ik heel erg doordat ik de gewoonte heb om vooruit te plannen. Dan heb je het idee dat je nog maar net aan een nieuwe maand bent begonnen en plots komt er weer een nieuwe Aanwinsten – post én dus ook het einde van de maand in het zicht.

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

