Een kijkje in mijn tekenmap nr. 1

houtskool

Mijn eerste blogje over mijn recente creaties. Ik heb mappen en mappen vol met tekeningen en schilderwerkjes, beginnend van toen ik nog een jonge spruit was tot nu. Het leek me eens leuk om er door te bladeren en te kijken wat er allemaal inzat. De tekeningen in deze blog zijn allemaal heel recent, maar misschien volgen er in de toekomst nog wat gouwe ouwe…

ballerina

Dit is eentje waar ik best wel trots op ben. Aan de hand van een foto op Pinterest, heb ik deze geschilderd. Hij is gemaakt met acrylverf. Het meisje had ik er op voorhand niet op getekend. Ik heb ze er direct uit de losse hand op gezet, om eens te kijken of dat zou lukken. Het resultaat mag er best wezen. Ik hou wel van niet al te precieze werkjes, maar van werkjes waarop je wat mag kliederen om tot een goed resultaat te komen i.p.v. het gedetailleerde werk.

houtskool

Na een uitje naar een tentoonstelling van de kunstacademie was ik best geïnspireerd door de houtskooltekeningen. Ik kreeg er direct zin in om het eens uit te proberen en omdat er die avond toch niets op de tv was, heb ik me maar aan mijn bureautje gezet. Wat experimenteren met de technieken, omdat ik houtskool nog niet zo veel heb gebruikt in het verleden. Ook wou ik wat oefenen op mijn gezichten en houdingen tekenen. Het blijft toch moeilijk, vooral de ogen en de neus. Blijven oefenen is de boodschap!

pastelkrijt

Deze keer weer een portret, maar in pastelkrijt. Ik vind het niet één van de eenvoudigste materialen, omdat je zo snel iets uitveegt met je hand. Bij deze tekening heb ik wat geëxperimenteerd met kleur. Van het gezicht ben ik niet helemaal tevreden, vooral de neus wou niet meewerken, maar ik heb het toch geprobeerd. Kunst hoeft niet perfect te zijn hé?! 😉

acryl

Met dit schilderij ben ik op het moment bezig. De achtergrond is een experimentje dat misgegaan is. Ik wou eigenlijk een soort marble doen, waarbij je de acryl vloeibaarder gebruikt dan gewoonlijk, maar de techniek heb ik helaas nog niet onder de knie. Ik zal er nog wat meer opzoekingswerk naar moeten doen… Misschien dat ik de achtergrondkleuren ga veranderen, want de roze kleur vloekt serieus met de oranje haren. Oh well, dan weet ik weer wat doen de volgende dagen/weken…

Ik ben eens benieuwd welke verborgen schatten en misbaksels ik nog ga vinden in mijn tekenmappen. Tot de volgende!

Liefs

Saar

P.S.: Op mijn Instagram kan je ook veel van mijn werkjes bekijken!

7 gedachtes over “Een kijkje in mijn tekenmap nr. 1

Geef een reactie

