Sportdagboek nr 13: Medicatie vs Saar 2-0

wandelen

De voorbije twee weken had ik wat pech met mijn medicatie. Wel, het was waarschijnlijk mijn eigen schuld, wat het nog een beetje vervelender maakte. Geloof me, ik heb mezelf serieus vervloekt. Helaas was het hierdoor niet simpel om wat te bewegen doorheen de week. Dat in combinatie met examens en het geheel was gedoemd om te mislukken…

In de week voor de 18e maart, ben ik mijn pijnmedicatie gaan bestellen bij de apotheek. Een paar dagen later moest ik mijn bestelling gaan afhalen. Hm… oeps… helemaal vergeten! Toen ik op zaterdagavond mijn pilletjes wou innemen, zag ik een iets leger vakje dan gewoonlijk en toen ging er een schok door mijn lijf. Oh nee, die pilletjes, die moest ik gaan afhalen! Helaas was het weekend, dus de dag erna was de apotheek ook gesloten. Twee dagen zonder mijn medicatie, wat nu gedaan!? Ik kon mezelf wel vervloeken…

Ik ben ze al eens een keertje vergeten in te nemen, per ongeluk, en dan krijg ik ’s nachts altijd nachtmerries en als ik de volgende ochtend wakker word, heb ik het gevoel dat ik een fantasyboek kan schrijven over de avonturen die ik ’s nachts beleefd heb. Klinkt fijner dan het in werkelijkheid is. Helaas had ik ook ontwenningsverschijnselen die leken op een MS-opstoot. Om de dertig seconden ging er een elektrische schok door mijn lichaam. Ik kon niets anders doen dan op de zetel liggen en wachten tot het maandag was. Ik voelde me een heuse junkie. Ik afkicken? Wie had dat gedacht?

kiné

Gelukkig kon ik dinsdag terug normaal functioneren. Ik moest een heleboel stapjes inhalen, een twintigduizendtal 😉 , dus ben ik er direct ingevlogen. Die vrijdag had ik mijn maandelijkse baxter. Ik had niet veel zin om een viertal uren stil te zitten, dus had ik de baxter een beetje sneller laten druppelen dan gewoonlijk.

Toen ik de dag erna aan het studeren was, voelde ik me plots heel raar, alsof mijn hand mijn hand niet was en ik mijn leerstof niet goed kon lezen. Gelukkig wist ik direct wat er loos was: een migraineaanval met een aura. De hoofdpijn komt meestal na de aura, dus had ik al direct een pijnstiller ingenomen en een stevige koffie gedronken om wat cafeïne binnen te krijgen. Na een paar uren op de zetel te liggen met half zicht, ging mijn aura terug weg. Ik heb uiteindelijk geen migraine gekregen, wat fijn was. Ik was er op tijd bij!

Het waren mijn twee weekjes niet, dat is duidelijk. De laatste zondag ben ik wel mijn eerste wandeltocht gaan doen met de wandelclub. We zijn begonnen met de kleinste tocht, om er een beetje in te komen. Wat was het heerlijk om in het zonnetje te wandelen!

Sportdagboek:

Ma 13/03: /
Di 14/03: /
Woe 15/03: Kiné
Do 16/03: /
Vrij 17/03: Kiné en wandelen
Za 18/03: /
Zo 19/03: /
Ma 20/03: /
Di 21/03: /
Woe 22/03: Kiné
Do 23/03: Wandelen
Vrij 24/03: Tysabri
Za 25/03: /
Zo 26/03: Wandelen (4-5 km)

Liefs

Saar

Een gedachte over “Sportdagboek nr 13: Medicatie vs Saar 2-0

Geef een reactie

