De Anti-haul

anti-haul

Ik hoor je al denken: een anti-haul, wat is dat nu weeral? Geloof het of niet, het is de nieuwste rage op internet. Een anti-haul of anti-shoplog is eigenlijk een lijstje van items die je NIET gaat kopen, i.p.v. wel. Met de consumptiemaatschappij die om de vijf seconden reclame naar ons hoofd katapulteert, is het wel eens een fijne verandering om stil te staan bij de dingen die gehypet worden en populair of nieuw zijn, maar waar je je geld niet aan gaat geven. Welnu, hier is mijn lijstje!

deel1

Aaah, laten we beginnen met de Beauty Blender (1) . Volgens het internet is het dé make-upspons die je gelaat er perfect laat uitzien. Toegegeven, ik heb al eens op het punt gestaan om hem aan mijn online winkelmandje toe te voegen. Helaas vond ik de spons toch te duur voor een spons zijnde (20 euro om precies te zijn). Omdat ik graag een sponsje wou uitproberen, ben ik gegaan voor de goedkopere namaakversie van het kruidvat (rond de drie euro) en ik ben er heel tevreden mee. Nee, een spons van 20 euro zie je mij niet kopen, hoe goed die ook mag zijn!

Ook valse wimpers (2) zal je nooit in mijn mandje zien liggen. Ik heb amper energie om mascara op mijn wimpers te borstelen, laat staan dat ik ga knoeien met lijm, een pincet en wimpers, dicht bij mijn oog. Nope, ain’t gonna buy that!

Wie droomt er nu niet van prachtige jukbeenderen zoals de Victoria’s Secret angels? Misschien wat contour (3) gebruiken om ze wat sprekender te maken? Ik heb het al eens geprobeerd, dat contouren, maar het lukt me nooit. Met een bruine streep op mijn gezicht rondlopen, het is niets voor mij. Meestal zijn de tinten ook veel te donker voor mijn bleke huidskleur en heb ik er de puf niet voor om me er mee bezig te houden. Ik hou meer van een mooie blush.

Zoals ik al had gezegd in mijn artikeltje van de lentekuis die ik in mijn badkamer heb gedaan, moest ik afscheid nemen van een zelfbruiner. Ik had de Xen Tan Absolute Luxe (4) een paar jaar geleden gekocht (in de ultradonkere kleur), maar ik kreeg het nooit fatsoenlijk op mijn lichaam gesmeerd. Ik had continu oranje strepen, dus na een tijdje heb ik het maar opgegeven. Ook het feit dat mijn lakens na een nachtje slapen met de zelfbruiner op mijn velletje, nogal sterk roken naar het product, vond ik niet aangenaam. Ik gebruik wel de zelfbruiner van Dove, die is veel minder intens. Maar zo een ultradonkere, instant zelfbruiner? Nee, ik ga het niet meer kopen…

deel2

Onlangs heb ik op internet de “mom jeans” (5) voorbij zien komen. Een broek met een losse pasvorm en een hoge taille. Van een hoog getailleerde broek ben ik absoluut fan, maar de losse pasvorm rond het been is absoluut niets voor mij. Geef mij maar een fijne skinny jeans! Daar voel ik me nog steeds het beste in.

De choker (6). Nee, het is geen vreemd attribuut van 50 shades of grey! Het is een ketting die rond je nek aansluit. Omdat het een rage is, heb ik het eerlijk gezegd nog niet uitgeprobeerd. Waarschijnlijk zie je er volgend jaar niemand meer mee, dus wil ik mijn centjes liever ergens anders aan geven. Ik denk ook niet dat ik het veel zou aandoen, dus: ain’t gonna buy it!

En als laatste, een oogschaduwpalette. Het Too Faced Sweet Peach palette (7) ziet er heel mooi uit, maar ik weet van mezelf dat ik die fellere roze tinten nooit ga gebruiken. Roze of rode tinten werken niet echt op mijn oogleden (het ziet er eerder uit als een ontstoken oog). Dus hoewel de kwaliteit van Too Faced oogschaduws heel fijn is, ga ik toch passen.

Dat was het, mijn lijstje met producten of items die ik niet ga kopen. Ik vond het fijn om eens stil te staan bij de dingen die op dit moment hip en in zijn, maar die ik toch niet impulsief ga kopen, om daarna nooit meer te gebruiken. Misschien dat ik in de volgende weken nog wel een wish list maak van de items die ik nog wél graag zou kopen voor de lente. Maar nu weet ik alleszins wat er op mijn “no-no” lijstje staat, zodat ik geen dingen als een kip zonder kop zit te kopen, omdat de maatschappij het zegt.

Wat staat er op jouw anti-haul lijstje?

Liefs

Saar

9 gedachtes over “De Anti-haul

  1. Leul idee! 😀 Veel komt wel overeen met mij! Een beautyblender van €3 doet het ook goed! Dus €17 die ik ergens anders kan gebruiken… En ik heb altijd schrik dat ik mijn wimpers er nog eens allemaal ga aftrekken met valse wimpers. Dat laat ik ook liever in de rekken! Ook denk ik dat ik met contouring er eerder als een clown ga uitzien! 😀

    Liked by 1 persoon

  2. De skinny jeans komt bij mij absoluut in voor op een lijstje, ik ga meer voor de ‘ mom jeans’ of is in mijn levensfase ‘ oma jeans’ . En roze tinten oogschaduw, ik heb ze ooit gehad en gebruikt. Men dacht gelijk dat ik een paar ontstoken ogen had. Maar eerlijk is eerlijk, ik word wel geprikkeld door je maku up adviezen. Ben meestal puur natuur, maar krijg af en toe toch zin om eens iets uit te proberen. Dus wie weet Saar. Dan schrijf ik er een blog over!

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

