Lentekuis in de badkamer

voor1.jpg

Elke dag is het een strijd in de badkamer. Zodra je iets wilt nemen uit de achterste rijen van de kast, is het plots domino-day. Zodra één productje omvalt, moet je je oren dichthouden, een luide kreet laten, een verfrommeld gezicht trekken en rennen voor je leven. Ja, daar gaan alle producten, soms zelf met enkele dodelijke slachtoffers. Tijd dus voor een lentekuis!

voorraadkast.jpg

In mijn badkamerkastje had ik heel veel dubbeltjes staan. Een paar droogshampoo’s, een hele voorraad haarolies, dagcrèmes en krulpasta’s. Die heb ik er allemaal uitgesorteerd en een plaatsje gegeven in mijn voorraadkast in mijn slaapkamer. Oké, die ging al bijna niet meer dicht, daar moet ik ook nog eens flink door sorteren, maar het kastje in de badkamer ziet er al veel beter uit.

weg

Ik had een heleboel producten op de lijst staan, die weg mochten. Die irritante tandpasta waar nooit iets wil uitkomen, hoe hard je ook knijpt. Die zelfbruiner die me er doet uitzien als een gestreepte oempa-loempa en die ondertussen ruikt naar een alcoholisch drankje. Die “krul”shampoo die de textuur van lijm heeft. Zelfs, tot mijn grote verbazing, een beschimmelde zelfbruinerhandschoen. Aiaiai! Misschien had ik dit eens eerder moeten doen. Enfin, ondertussen zijn de producten in de vuilbak beland! Oef, gelukkig…

na

Misschien zie je het verschil niet echt met de “voor”-foto, maar er is veel meer ademruimte ontstaan in mijn kast. Ik kan duidelijk al mijn producten zien staan, wat er hopelijk voor zorgt dat ik die lang vergeten sprays of crèmes misschien eens een keertje op gebruik. Het opruimen heeft me ook niet lang geduurd, waarschijnlijk omdat ik op voorhand al een gedacht had van welke producten konden gaan.

Yes, het doet deugd dat er even een frisse wind door de badkamer is gewaaid. Ik ben klaar voor de lente (en mijn badkamer ook)!

Liefs

Saar

3 gedachtes over “Lentekuis in de badkamer

Geef een reactie

