Review: Oogschaduwpalette van Action

palette action

Kan het nog mooier? Een oogschaduwpalette onder de twee euro, met allemaal prachtige neutrale tinten? Nope, ik denk het niet! Terwijl mijn moeder wat materiaal moest kopen voor school (ah die leerkrachten toch), ging ik naar de gang met make-upjes (ah die make-upverslaafden toch). Ik had mezelf voorgenomen dat ik wel genoeg palettejes heb thuis, maar nee, dat hielp niet veel. Ik ging toch naar huis met 24 oogschaduwtjes. Tja, wat moet ik zeggen, kan gebeuren zeker?

palette1

Ik was zo enorm nieuwsgierig naar de kwaliteit van het palette en wou het heel graag testen voor mijn blog. Een palette van iets minder dan twee euro? Dat kan toch niet goed zijn! Het palette bestond ook in een versie met verschillende felle kleurtjes, maar omdat ik weet dat ik dat toch niet gebruik (groene en rode oogschaduw is niets voor mij), ben ik gegaan voor de neutrale tinten. Ze hadden ook kleinere palettes met een viertal kleurtjes (als ik het me goed herinner), maar ik vond die van 24 wel leuk!

In het palette zit een fijne mengeling van lichte en donkere kleuren, met zowel warme als koele tinten. In totaal zitten er zo’n acht matte kleuren in. De rest is shimmery. Voor de swatches ben ik van boven naar onder en van links naar rechts gegaan, als dat een beetje logisch is.

swatch1

De eerste kleurtjes zijn lichte tinten. Het zijn ideale highlightkleuren. Ze geven een hele mooie glans en zijn volgens mij ook leuk om als highlighter te dragen op je jukbeenderen. Er zitten twee matte huidskleurtinten bij en ook een mooie champagnekleur. Buiten de matte kleuren, die meestal wel wat minder opvallen, zijn de oogschaduws heel gepigmenteerd en boterig.

swatch2

Ja, ik ben onder de indruk. De volgende reeks zijn de warme koperkleuren. Net zoals bij de vorige, zitten er twee matte tinten bij. Ook zit er een prachtige intense kopertint tussen. Heel mooi! De champagnekleuren maken het een heel fijne palette, omdat je zo toch ook veel alledaagse looks kan maken.

swatch3

De eerste twee van deze reeks zijn mat. Vooral de wat donkerdere matte kleur vind ik leuk voor in de arcadeboog of om het geheel wat zachter te maken. Daarnaast zat er een mooie shimmery bruine kleur bij, alsook drie bruine tinten met een roze ondertoon. De enige die een beetje tegenviel, was degene helemaal rechts. Die was wat minder gepigmenteerd.

swatch4

Wauwie! Ik ben altijd een fan van zilveren oogschaduw, maar deze zijn echt heel mooi. De mat zwarte kleur had wat intenser mogen zijn, maar van de rest van de kleuren ben ik echt onder de indruk!

En nu dan de echte test: een ooglook maken en hopen dat het me geen allergische reactie geeft. Ik had best veel schrik dat mijn ogen er van gingen prikken, omdat ze vrij gevoelig zijn voor make-up. Het was niet moeilijk om met dit palette een oogschaduwlook te maken. Keuze genoeg! Ik ben gegaan voor de bruine tinten met roze ondertoon (de voorlaatste foto). De oogschaduws brachten heel fijn aan. Het enige wat een beetje minder was, was dat ze niet zo heel mooi blenden. De oogschaduws zaten ongeveer een acht uur op mijn oogleden en wonder boven wonder, had ik geen prikkende ogen of een vervelende reactie gekregen, wat me enorm verbaasde!

Al bij al is dit palette zeker de moeite waard! Let op als je hem gaat kopen, dat je er eentje koopt die nog geen vingers of nageldeuken in de oogschaduws heeft staan. Mensen durven nog al eens de verpakking te openen en er doorwrijven met hun vingers.

Voor iets minder dan twee euro, was ik sterk onder de indruk en ben ik blij met mijn aankoop! Als je bij de Action passeert, ga dan zeker eens kijken naar deze palettes! Ze zijn echt heel fijn.

Liefs

Saar

5 gedachtes over “Review: Oogschaduwpalette van Action

Geef een reactie

