Boeken die ik dit voorjaar wil lezen

boeken

Mijn lijstje voor te lezen boeken is redelijk lang geworden. Na een bezoekje aan de boekenhandel en bol.com, had ik weer een hele voorraad nieuw leesvoer. Njam! Een aantal  boeken behoren tot een reeks, sommige staan op zichzelf. Ik ben alleszins klaar om ze te verslinden!

Een tijdje geleden, heb ik me “Vuur en As” en “Dark Matter” aangeschaft. Het eerste boek is er blijkbaar eentje dat verfilmd wordt, dus wou ik het zeker eens lezen. Dark Matter gaat over dimensiereizen en wetenschappelijke experimenten. Ik hou van een goed boek waarin er door verschillende omgevingen en tijden wordt gereisd en hij stond al heel lang op mijn verlanglijstje. Oh, en het boek ziet er heel cool uit. Het is volledig zwart!

Omdat ik onlangs het boek “Passenger” heb gelezen en deze zo goed vond, heb ik me ook het vervolg er van aangeschaft, namelijk “Wayfarer”. Het boek gaat over tijdreizen en doordat de personages in het boek veel verschillende werelden en periodes in de geschiedenis bezoeken, is het boek heel verrassend om te lezen.

Outlander van Diana Gabaldon is een enorm populaire boekenserie. Er is ook een tv-serie van gemaakt. Het boek heet in het Nederlands “De reiziger” en gaat, ja hoor, over een vrouw die op de één of andere manier terechtkomt in de 1700-jaren van Schotland. Weer eentje over tijdreizen, ik zie een lichte obsessie groeien! Oh, en ik geloof dat er een achttal boeken in de serie zijn en ze zijn allemaal even gigantisch. Dat wordt een meerjarenproject.

Op internet had ik ook kennis gemaakt met “Hex“, een thriller/horror die gaat over een heks  waarvan de mond is dichtgenaaid en een klein, griezelig dorpje. Brrr, lijkt me eng! Ideaal om een nachtje (of verschillende nachtjes, mij kennende) niet te kunnen slapen.

boek

Ben ik hier nu weer met een boek over tijdreizen. Het wordt een beetje overdreven, al zeg ik het zelf! Ik had het zelf echt niet door, maar nu ik het overzichtje bekijk, lees ik het precies toch héél graag.

De man die de tijd meenam” gaat over een man die van een andere dimensie van 2016 in onze 2016 belandt. In zijn wereld was het milieu gered en alles zeer proper en vredig. Het is dan ook een shock als hij in het vervuilde 2016 van ons terechtkomt. Eentje over het milieu (en tijdreizen), dat mag er ook wel bij zitten!

Onlangs heb ik “Hof van doorns en rozen” gelezen van Sarah J. Maas. Op internet krijgt deze serie veel lof. Ik vond het eerst boek wel goed, maar ben niet zo’n grote fan van het hoge fantasygehalte (een wereld met feeën en magie). Toch wou ik weten hoe het verhaal nu verder ging, en heb ik “Hof van mist en woede” gekocht, het tweede boek in de serie.

Een (toch wel) groot lijstje van boeken die ik dit voorjaar met grote honger ga verslinden. Ik ga zeker weer weten wat doen!

Liefs

Saar

Een gedachte over “Boeken die ik dit voorjaar wil lezen

  1. Hof van Doorns en Rozen wil ik heel graag lezen. Jammer genoeg is dat er tot nu toe nog steeds niet van gekomen. De Outlander serie lees ik erg graag. Ik heb tot nu toe enkel de eerste vier boeken gelezen en merk dat ik een beetje schrik heb om aan het vijfde deel te beginnen vermits er blijkbaar heel veel fans zijn die het vanaf dan bergafwaarts vinden gaan.

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

