Mijn Bullet Journal van Maart + Video

maart

Ik ben er nog altijd enthousiast mee bezig, met dat plannen en tekenen in mijn bullet journal. Ondertussen is het al maart en kan ik weer volop aan de slag in mijn planner die met zijn vrolijke pagina’s naar de lente schreeuwt. Benieuwd wat er in mijn bullet journal staat?

monthly-maart

Zoals de vorige twee maanden, begin ik mijn bullet journal met een overzicht van de maand. Mijn exacte plannen heb ik er niet in gezet wegens privacy redenen (niet dat mijn bezigheden zo extravagant zijn), maar ik wou je wel een fijn overzichtje tonen van alles. Omdat ik een andere planner gebruik voor mijn dagelijkse to-do lijstjes, zijn pagina’s met de afzonderlijke dagen wat overbodig in mijn bullet journal. Een monthly spread vind ik wel altijd leuk, omdat het een fijn overzicht geeft van je plannen van de komende weken.

Er naast zet ik ook mijn doelen van maart ( o.a. slagen op mijn examens staat er al tussen), mijn favorieten, mijn blogs die ik heb gepland en mijn youtube filmpjes die ik heb gemaakt.

tracker

Op de volgende pagina heb ik een leuk mini-kalendertje geplakt, dat ik heb gekregen bij een bestelling van Rifle Paper Co. Ik heb er metalic washi tape rond geplakt, om het nog wat vrolijker te maken.

Naast de monthly spread, gebruik ik ook heel graag een tracker, om al mijn activiteiten bij te houden. Vorige maand stond piano spelen er nog tussen, maar aangezien ik daar vorige maand geen blokje van heb kunnen kleuren (ttsst!), heb ik het er deze maand uit gelaten. Wel heb ik er een nieuw blokje “flesje water” bij gezet, om er wat op te letten dat ik voldoende drink om spierkrampen tegen te gaan. Als ik alleen met de auto heb gereden, kleur ik een vakje bij autorijden. Voor het inkleuren van de vakjes gebruik ik kleurpotloden. Voordien gebruikte ik stiften, maar deze liepen nog al eens uit, dus kleurpotloodjes it is! Natuurlijk kwam ik juist plaats tekort voor de laatste dag van de maand (of course). De washi tape heb ik in de Ava gekocht.

spending-log

Om mijn financiën een beetje bij te houden, heb ik in februari ook een spending log bijgehouden. Dit werkte heel goed, dus doe ik het nu opnieuw. Ja, ik ben me er heel bewust van dat ik in het Engels ben begonnen en in het Nederlands ben geëindigd. Oepsie! Ik schrijf mijn inkomsten in het groen en uitgaven in het rood, zodat het overzichtelijk is.

Omdat ik denk dat het later wel fijn is om herinneringen op te halen, plak ik elke maand ook wat foto’s in mijn bullet journal van leuke momenten die me zijn bijgebleven.

gratitude

Als laatste gebruik ik elke maand een dankbaarheidskalender. Hierop schrijf ik elke dag welk het fijnste moment was en waarvoor ik dankbaar ben. Ik vind het heel leuk om dit van de voorbije maanden opnieuw te lezen, dus heb ik er opnieuw eentje gemaakt. Ik schrijf er ook meestal een quote naast, die me die maand wat kan oppeppen, maar ik had nog niet de juiste gevonden.

Ondertussen heb ik nog wat ideeën om de maand maart nog aan te vullen met een overzicht van de leerstof die ik moet kennen voor mijn examens die eind maart plaatsvinden. Ook een overzichtje van de vakken die ik nog moet doen, lijkt me wel leuk.

Als je in detail (en hoge snelheid) wilt zien hoe ik mijn bullet journal voor maart heb ingekleed, kan je naar mijn youtube kanaal gaan. Daar vind je een mijn Plan with me-video. Ik moet wel zeggen dat ik veel te enthousiast bezig was met mijn bullet journal aan te kleden en soms wat buiten het scherm heb gekribbeld in mijn planner. Sorry daarvoor! Ik zal er in de toekomst dubbel op letten om in het frame te blijven 😉

Liefs

Saar

19 gedachtes over “Mijn Bullet Journal van Maart + Video

  1. Dit jaar ben ik zelf ook met een Bullet Journal gestart. Vorig jaar hield ik enkele maanden een herinneringsdagboek bij waarin ik zowel mijn Happylist, als activiteiten, weekmenu’s en gelezen boeken en bekeken series/films bijhield maar die werd na een tijdje veel te omvangrijk doordat ik er allerlei kaartjes en dergelijke in verwerkte. De bullet journal lijkt me beter te liggen. Daar noteer ik elke maand een kalender in (niet als planning maar als terugblik naar later toe), maar ook mijn blogplanning, maandmenu. Aan het einde van de maand staat er ook steeds een lijstje met positieve en negatieve momenten én een lijstje van de zaken die ik zeker niet wel vergeten deze maand. Vooraan staat er ook een tabel waarin ik noteer hoeveel eigen boeken ik lees (dat aantal moet echt wat zakken) en ik probeer nu ook af en toe te noteren hoeveel bezoekers mijn blog telt.

    Liked by 1 persoon

    1. Ik vind het ook een voordeel van een bullet journal, dat je er alles in kwijt kunt en alles op één plek staat. Heel handig! Mijn gelezen boeken hou ik er ook in bij, ook al zijn het er niet zo heel veel. Best grappig dat je aantal boeken moet zakken, dat zou mij nooit overkomen als trage lezer 😉

      Like

Geef een reactie

