Geshopt: Lukas Creativ

1

Ik stond te popelen om een bezoekje te brengen aan één van mijn favoriete winkels, mijn walhalla: de Lukas. Een winkel vol met teken- en schildermaterialen. Ik was heel goed voorbereid (al zeg ik het zelf). En met mijn lijstje in de hand, maakte ik verschillende toertjes door de winkel. Het resultaat: een mandje vol creatieve spulletjes!

Omdat ik heel graag werk met waterverf, wou ik een liquid masking fluid proberen. Chinees zeg je? Wel, je brengt het aan op een papier en het droogt als een soort rubber laagje. Dan verf je erover, laat je die drogen en wrijf je de rubberen verf er terug af, waardoor de ondergrond opnieuw te voorschijn komt. Als je het nog niet begrijpt, stel ik voor om het eens op YouTube op te zoeken! Ik ben gegaan voor een potje van Talens en een stift van Molotow.

2.jpg

Ook heb ik een nieuwe waterverfdoos gekocht van Sennelier. Het is “La petite aquarelle Studente” met 24 blokjes kleur. Hij zag er geweldig uit, met heel veel verschillende kleurtjes. Ook heb ik er een dikker penseel bij gekocht. Ik heb er een aantal voor waterverf, maar die zijn allemaal vrij smal. Om grotere oppervlakten te beschilderen heb ik een borstel van Accente gekocht in nr 7 (585) Round.

Om wat te experimenteren met handlettering heb ik ook een Brush pen van Ecoline gekocht en een PITT artist pen van Faber Castell, allebei in het zwart.

3

Om de combinatie waterverf en kleurpotlood te proberen, heb ik ook een doos gekocht met 45 kleurpotloden. Keuze genoeg! 😉 En om even vals te spelen in deze blog over de Lukas, heb ik nog een notitieboekje gekocht in de Standaard Boekhandel. Mijn dagboek is bijna vol en aangezien ik absoluut niet zonder kan, heb ik een nieuw boekje gekocht. Ik vond deze van Harry Potter heel leuk en had hem al een tijdje zien liggen.

Tijd om me weer wat creatief bezig te houden!

Liefs

Saar

3 gedachtes over “Geshopt: Lukas Creativ

  1. Ik heb ook net zo’n brush pennen gekocht. In pipoos heb je er 5 voor 10€ van ecoline. Ben er heel tevreden mee :). Veel plezier ermee, Lukas is ook m’n favoriete winkel!

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

