Dagje Tysabri: Wat Neem Ik Mee?

3

Elke maand moet ik naar de MS kliniek voor een baxter Tysabri. Meestal sta ik die dag om 7 uur op en ben ik om 9.30 uur ginder. Mijn bezoekje aan de MS kliniek duurt meestal een dikke halve dag, maar het duurt best wel lang om daar te zitten als je niets voor handen hebt om je mee bezig te houden. Daarom heb ik ondertussen een vast lijstje van items die ik meeneem.

2

  • Multifunctionele, grote tas: Naast mijn spullen, neem ik ook altijd dingen mee van degene die met me meegaat. Hierdoor heb ik toch wel een redelijk grote tas nodig. Omdat we soms na de Tysabri nog een stad bezoeken of iets gaan drinken of eten, is het wel handig dat ik de tas ook hiervoor kan gebruiken.
  • Portemonnee en identiteitskaart: Anders kan ik terug naar huis rijden…
  • Inschijvingspapieren: Mag ik ook niet vergeten!
  • Boek: Ik neem altijd een boek mee. Meestal kan ik er wel maar een paar pagina’s in lezen, voor ik er slaperig van word (door het vroeg opstaan).
  •  Elektronica:
    • GSM: Tja, kan ik niet missen…
    • Ipod: Het is ongeveer een uur rijden naar de MS kliniek. Om me ondertussen wat bezig te houden, luister ik meestal muziek.
    • Ipad: Om de tijd wat te verdrijven, kan ik mijn Ipad niet missen. Netflix of Youtube kijken, een spelletje spelen of wat blogs lezen. Zo duurt de voormiddag wat minder lang.
    • Kleine oortjes: Omdat het in de MS kliniek niet altijd zo handig is om daar te zitten met een stevige koptelefoon, neem ik ook steeds kleinere oortjes mee om mijn Netflix series te bekijken.
    • Grote koptelefoon: Deze gebruik ik altijd om muziek te luisteren onderweg van en naar de MS kliniek.

1

  • Flesje water
  • Flesje cola: Omdat mijn bloeddruk nogal laag is en ik me soms wat flauw voel, heb ik graag een flesje cola bij de hand.
  • Hele voorraad koeken: De Tysabri baxter loopt meestal een drietal uur, maar soms kan het uitlopen en moet ik over de middag blijven. Ik krijg er dan wel een soepje, maar voor het geval dat ik eerder op de dag al honger heb, neem ik toch een stapel koeken mee.
  • Druivensuiker: Dit is eigenlijk hetzelfde als bij de cola, voor als ik me wat flauw of wat minder goed voel.
  • Handgel: Het is en blijft een ziekenhuis, dus ontsmet ik mijn handen graag eens met een handgel.

Dat was de inhoud van mijn tas die ik elke maand meeneem naar de MS kliniek! Met deze spulletjes ben ik er steeds zeker van dat ik de dag overleef 😉 !

Liefs

Saar

 

6 gedachtes over “Dagje Tysabri: Wat Neem Ik Mee?

  1. Ik kom nogal laat af met mijn reactie maar was net je blog aan het verkennen toen ik bij deze blogpost bleef hangen. Zelf ben ik ook vrij frequent in het ziekenhuis terug te vinden. Tegenwoordig zijn het doorgaans vrij korte bezoekjes maar vroeger was het net andersom. Dan was ik vaak een hele dag kwijt én net als jij was ik daar ook steeds op voorbereid. Leesvoer ging bij mij steeds mee, maar ook iets van handwerk (ik ben dus één van die mensen die je met een haak -of breiwerkje in een wachtzaal kan zien zitten) én een notitieboekje om blogideetjes in uit te werken. Kruiswoordraadsels durfde ik ook wel eens meenemen of een tijdschrift. Ik zorgde er alleszins telkens voor dat ik me niet kon vervelen tijdens het lange wachten.

    Like

Geef een reactie

