How To: Simpele Manicure

manicure.jpg

In 2013 heb ik een cursus manicure gevolgd. Hier heb ik geleerd hoe je (zalige) handmassages kan geven en heb ik alles geleerd wat er bij een manicure komt kijken. Ik dacht dat het wel fijn was om je uit te leggen hoe ik een simpele manicure doe bij mezelf. Het gaat dus om gewone nagellak lakken bij jezelf en alle materialen die ik erbij gebruik.

Doorheen de jaren heb ik heel wat spulletjes bijeen verzameld om mijn nagels goed te verwennen. Mijn kasten liggen vol met allerlei tinten nagellak en handcrèmes. Van elke nieuwe collectie nagellak had ik wel wat lakjes of kon ik de verleiding niet weerstaan om er eentje te kopen. Je snapt het wel, ik heb er veel!

Na vaak te experimenteren met materialen, heb ik mijn manicure routine gevonden. De producten die ik vaak gebruik en die ik helemaal niet gebruik, ik heb er veel over geleerd. Welnu, hier komt mijn simpele manicure routine!

materiaal.jpg

Op de foto zie je welke materialen ik gebruik voor een standaard manicure. Het meeste manicuremateriaal (vijlen, tangetjes en bokkepootje) is van het merk Moyra, maar ik heb ook producten van andere merken.

Mijn routine voor een simpele manicure:

  1. Duw de nagelriemen naar achter met een bokkepootje
  2. Vijl je nagels naar de gewenste lengt en vorm
  3. Als de nagel wat oneffen is, ga ik er over met een sponsvijl (de roze op de foto). Hierdoor verdwijnen die meestal.
  4. Breng een basislakje aan. Ik gebruik Orly Bonder heel graag, maar dat is naar eigen smaak. Dit is om de nagel te beschermen en ervoor te zorgen dat hij niet verkleurt door de lak en de nagellak langer houdt.
  5. Breng twee laagjes kleur aan. Begin te lakken van het midden naar de buitenkant. Dit is het gemakkelijkste.
  6. Breng een topcoat aan voor meer glans en houdbaarheid. Ik gebruik heel graag Sèche Vite. Dit doet je nagels enorm hard glanzen. Helaas blijft hij niet zo lang goed en wordt hij snel stroperig. Deze stap sla ik ook vaak over, omdat ik soms het geduld er niet voor heb!
  7. Om de nagellak sneller te doen drogen, kan je druppeltjes gebruiken of een spray. Ik heb een sneldroogspray van Essence. Kost niet veel en werkt heel fijn!
  8. Zodra de nagellak droog is, kan je nog een beetje nagelriemolie aanbrengen op de basis van je nagel. Hierdoor blijft die goed verzorgd en mooi ogen!

Dat was het ongeveer, mijn simpele manicure! Als ik geen geduld heb die dag, sla ik wel een heleboel stapjes over. Meestal gebruik ik steeds een basislak, maar voor de topcoat heb ik meestal geen zin meer.

Ik gebruik ook vaak doekjes zonder pluis (de kleine rechthoekige watjes op de foto). Dit is vooral handig met gelpolish, omdat je dan minder pluisjes hebt in je manicure, maar natuurlijk kan dit ook fijn zijn om te gebruiken bij een gewone nagellak.

Om de nagellak er af te doen, gebruik ik meestal acetone-vrije nagellakremover en gewone watjes. Hoe sneller het er af gaat, hoe beter, maar ik wil mijn nagels ook niet te hard beschadigen.

Dit doet me er aan denken dat ik al mijn manicuremateriaal nog eens moet opruimen en sorteren. Ai ai…

Liefs

Saar

Een gedachte over “How To: Simpele Manicure

Geef een reactie

