Review: Smashbox Double Exposure Palette

smashbox

Onlangs heb ik een bezoekje gebracht aan de Estée Lauder bedrijfswinkel. Het is en blijft toch altijd een ervaring. Met een lijstje in mijn hand liep (lees: schuifelde) ik de winkel rond. Helaas hadden ze deze keer niet alles wat ik had opgeschreven. Na een tijdje rond te wandelen, zag ik dit palette van Smashbox. Het was een schattig en klein palette en de kleuren leken me heel draagbaar.

2

Op foto lijkt dit palette groter dan het is, want het is echt een klein en plat dingetje. Daarom trok het me ook zo aan. Ik heb al verschillende palettes die mijn hele kast innemen (denk maar aan het Urban Decay Vice palette), heel mooi maar ook heel onhandig.

Dit palette is eigenlijk een klein zusje van het grote Double Exposure palette van Smashbox. Daar zitten 14 verschillende oogschaduws in, terwijl in dit palette er maar 8 inzitten. Het doosje is enorm compact, wat heel fijn is om mee te nemen op reis of voor onderweg.

oogschaduw

De kleurenselectie vind ik heel mooi! Er zitten zowel koele tinten in (de grijze en blauwachtigen aan de linkerkant) als warme tinten (de bruine en champagnekleurtjes aan de rechterkant). Het is ideaal voor als je alles in één palette wilt hebben of voor als je pas begint met make-up.

swatches
Boven van links naar rechts, onder van links naar rechts

In het palette zitten twee matte kleuren: een beige en een donker bruine. De rest is allemaal shimmery. Ik vind het een fijne combinatie tussen mat en shimmery, lichte en donkere kleuren en warme en koele tinten. Ook al is het palette maar mini, toch kan je er heel veel verschillende ooglooks mee creëren. De pigmentatie van de kleuren vind ik dik oké!

Zelf heb ik de paarse en roze tinten nog niet gebruikt, omdat ik wat schrik heb van het “blauwe oog” effect. De rest van de kleuren gebruik ik heel vaak. De grijze kleur met wat blauw en mat bruin in de arcadeboog, de champagnekleur met de donkerbruine tinten,…

Ik vind het een heel fijn palette, ondanks dat die niet zo groot is. In de bedrijfswinkel van Estée Lauder heb ik er 11 euro aan gegeven, wat ik ook heel hard vind meevallen. De normale prijs ligt rond de 18 euro.

Liefs

Saar

Een gedachte over “Review: Smashbox Double Exposure Palette

Geef een reactie

