Sportdagboek nr 7: Feestelijke sportelingen en een nieuw jaar

collage1.png

Het nieuwe jaar ben ik alvast goed begonnen. Helaas verdwijnt mijn MS niet met een nieuwe jaarwisseling (I wish), dus stop ik ook niet met mijn uiterste best te doen om mijn lichaam in goede conditie te houden. Ook als dat betekent dat ik op nieuwjaarsdag om 10 uur ’s ochtends al sta te puffen op mijn crosstrainer. Mijn motivatie ben ik duidelijk nog niet kwijt! 

sporten

De eerste week heb ik niet zo heel veel kunnen doen, aangezien ik die dinsdag een examen had. Zoals je misschien al weet, gaat mijn energie dan vooral naar het studeren en dus niet naar het sporten. Het deed best wel deugd dat het de week erna vakantie was. Hierdoor kon ik me even focussen op mezelf.

mira.jpg

Gelukkig ben ik er de tweede week dus stevig in gevlogen, ondanks de vele familiefeestjes. Op Kerstmis heb ik een wandeling gemaakt en tot mijn verbazing had ik deze keer veel kandidaten gevonden om mee te gaan. Zelfs na een stevig feestmaal ging mijn voorkeur toch uit naar het halen van wat frisse lucht i.p.v. suffig voor de tv te zitten. Ik heb verschillende dagen op mijn crosstrainer gesport, wat ik positief vind. Zelfs mijn opa zei dat ik er zo gespierd uitzag. “Je benen zijn precies wat dikker geworden.” Danku, opa, danku! 😉 De rest van de familie is duidelijk nog niet overtuigd van wat ik opmerk: de grote spiermassa in mijn armen…

Ma 19/12: /
Di 20/12: /
Woe 21/12: Kiné
Do 22/12: /
Vrij 23/12: Kiné
Za 24/12: /
Zo 25/12: Wandelen
Ma 26/12: 15 minuten crosstrainer en krachtoefeningen
Di 27/12: Winkelen = wandelen
Woe 28/12: Kiné
Do 29/12: 20 minuten crosstrainer en krachtoefeningen
Vrij 30/12: Tysabri-dag
Za 31/12: /
Zo 1/01: 15 minuten crosstrainer

Voor het nieuwe jaar heb ik me voorgenomen om vijf keer per week te sporten. Ik hoop dat het me gaat lukken en dat ik niet té veel excuusjes ga verzinnen om toch maar niet te bewegen. We zullen zien…

Liefs

Saar

4 gedachtes over “Sportdagboek nr 7: Feestelijke sportelingen en een nieuw jaar

Geef een reactie

