Mijn top 10 muziekhits van 2016

poxhu0uedcg-aranxa-esteve

Muziek heeft de kracht om herinneringen en momenten naar boven te brengen. Elk jaar heb ik wel nieuwe artiesten en nummers die ik keer op keer beluister. Het geeft altijd een fijn gevoel om een pareltje te vinden dat de trommelvliezen streelt. Spotify is dan ook één van mijn grootste vrienden. Om 2016 een mooi einde te geven, heb ik opgezocht welke 10 nummers ik dit jaar het meest beluisterd heb. 

In 2016 heb ik vele uren rondgehuppeld en gesport op de mooiste deuntjes. De uren onderweg van en naar de MS kliniek ben ik ook steeds doorgekomen met mijn hoofdtelefoon op (heel sociaal, ik weet het!). Zelf was ik heel benieuwd naar mijn muziektoppers van 2016 en tot mijn geruststelling kan ik me er toch wel in vinden (gelukkig staan er niet al te gênante deuntjes tussen 😉 )

Hier is mijn 2016 samengevat in nummers:

  1. My silver lining van First Aid Kit
  2. Sweet nothing van Gabrielle Aplin
  3. Adventure of a lifetime van Coldplay
  4. This one’s for you van Zara Larsson/David Guetta
  5. You are the only one van Sergey Lazarev
  6. The hum van Like Mike & Dimitri Vegas
  7. Running with the wolves van Aurora
  8. Hymn for the weekend van Coldplay
  9. Unstoppable van Sia
  10. Runaway van Aurora

Mijn nummer één van 2016 is My Silver Lining. Dit was geen verrassing. Ik heb afgelopen lente en zomer talloze uren naar First Aid Kit geluisterd – in de hangmat, met een zalig zonnetje en een drankje – want de muziek heeft een heel zomerse vibe.

Coldplay staat ook verschillende keren in mijn top 10. Hun muziek verveelt me nooit en de teksten zijn prachtig. Ook Aurora staat er twee keer in. Haar muziek heb ik in 2016 ontdekt terwijl ik in een winkel stond te wachten aan de kassa. Ik hoorde een liedje van haar en heb het onmiddellijk opgezocht.

In 2016 heb ik ook een CD van Sia gekocht. Eentje met boordevol hits, waaronder Unstoppable. Duidelijk mijn favoriet! Ook de muziek van Gabrielle Aplin hoort in de top 10. Telkens als ik naar school reed, stond de CD “English Rain” op. Zelfs mijn vader begint de nummers mee te zingen, zo vaak staat de muziek op! Sweet nothing is een nummer van één van haar nieuwere albums.

En om het geheel af te sluiten, moet ik Sergey Lazarev toch nog eens vermelden. Een guilty pleasure van mij! Eurosongmuziek die je zonder nadenken kan meezingen (lees:krijsen). Zalig!

2016 was duidelijk een muzikaal jaar. Ik heb verschillende nieuwe artiesten ontdekt en de nummers die ik heb beluisterd, brengen me terug naar allerlei mooie momenten van het voorbije jaar.

 

“Music is a piece of art that goes in the ears straight to the heart”

 

Wat waren jouw favoriete nummers van 2016?

Liefs

Saar

Geef een reactie

