Dagboek: shoppen en op high tea in Turnhout

parking

Al een hele tijd geleden had ik via vakantieveilingen een bon gekocht om op high tea te gaan in Turnhout. De bon heeft lang in de kast gelegen, maar vorige week beslisten we dat het tijd was. Samen met mijn vader ben ik gaan winkelen en hebben we genoten van een heerlijke high tea.

Het is al een hele tijd geleden dat ik nog eens in Turnhout was. Het is toch wel een stukje rijden, maar tot mijn verrassing waren er heel veel winkeltjes te bespeuren. we hadden ondergronds geparkeerd in de Warande. Gelukkig waren we vroeg vertrokken (ik was te enthousiast om nog in mijn bed te blijven liggen) en hadden we nog een parkeerplaatsje gevonden.

debanier.jpg

De eerste stop die we deden was “De banier”. Het was een winkeltje vol met papierwaren en allerlei spulletjes om je creativiteit op los te laten. Zalig! Ze hadden er ook materiaal om zelf juweeltjes te maken en heel veel soorten papier, stiften en allerlei tekenmaterialen.

koffie.jpg

Daarna zijn we iets gaan drinken bij “Aroma”. Hier hadden ze lekkere koffies met mooie latte art in. Mmm… dat smaakte! Op naar het volgende winkeltje…

dilleenkamille.jpg

Vlakbij het koffiehuisje was er een Dille en Kamille. Wat een mooie winkel! Ze hadden er heel veel interieurspulletjes en materiaal om in de keuken te gebruiken. Ook verkochten ze leuke kaartjes, kaarsjes en allerlei andere soorten prulletjes.

Na de Dille en Kamille te bezoeken, gingen we naar de Standaard Boekhandel. Het was een grote, één met een verdieping, keuze genoeg dus!

jufratoertjes.jpg

Na wat door de winkelstraat te hebben gewandeld, begonnen onze magen toch wat te knagen. Tijd voor de high tea! De zaak Jufra Toertjes is gelegen aan een Lukas Creativ winkel, weeral heel fijn voor de creatievelingen. Oké, laat ik het eerst maar hebben over de high tea. Wat zag die er geweldig uit!

hightea.jpg

Tadaa! Ja, ik zei het toch dat die er goed uit zag! De onderste laag was hartig en hoe hoger je ging, hoe zoeter het werd. We kregen een theekannetje met een selectie aan thees erbij. Hierna konden we beginnen aan ons feestmaal. De dingen met vlees heb ik maar aan mijn vader gelaten, de rest heb ik met heel veel smaak binnen gepeuzeld!

hightea2.jpg

Mmmm!!!

Na ons heerlijk middagmaal bij Jufra Toertjes, zijn we teruggegaan naar de winkelstraat. Er was een Kiko, Ici Paris XL, Zara, H&M en nog veel meer.

drankje.jpg

Na vele winkeltjes in en uit te wandelen, hadden we het zowat gezien. We zijn nog iets gaan drinken en richting huis vertrokken.

Het was een heel gezellig dagje! Turnhout is me goed bevallen. Het is een kleinere versie van Hasselt. Alle winkels die je moet hebben zijn er, maar je moet geen grote afstand wandelen om ze allemaal te bezoeken. Ideaal! Ook de high tea viel goed mee. Dat gaan we zeker nog eens doen!

Liefs

Saar

8 gedachtes over “Dagboek: shoppen en op high tea in Turnhout

Geef een reactie

