Sportdagboek nr.5: Wandelen voor het goede doel

collage

Na mijn buikgriep van de voorbije week, heb ik beslist om er terug in te vliegen. Oké, toegegeven, het kan meer. Maar ik probeer, écht, en ik doe mijn best om te bewegen en alles fit en gezond (hehe) te houden. 

Ik moet zeggen dat ik bij mijn kiné-sessies toch al enige vooruitgang zie. Zo moet ik bv. op mijn knieën op een bal gaan zitten en zo lang mogelijk mijn evenwicht houden zonder iets vast te houden. Toen ik hier pas mee begon, lukte dit niet zo geweldig maar de laatste keer dat ik het deed, kon ik al redelijk lang mijn evenwicht behouden. Toch fijn als je een verschil merkt!

crosstrainer

Ik heb geprobeerd om wat meer te crosstrainen. Echt goed is dit niet gelukt, omdat ik precies altijd wel een excuus vind: te moe, dan moet ik me douchen, ik moet me omkleden etc. Volgende week ga ik wat meer mijn best doen en proberen om elke dag te crosstrainen. We zullen zien!

wandelen

Ook heb ik de voorbije week nog wat gewandeld. Zodra ik wist dat er een wandeling werd georganiseerd ten voordele van de MS liga, heb ik mezelf (en mijn familie) direct ingeschreven. Er was veel volk en het was heel gezellig om samen te wandelen in het bos, met de steun voor MS-patiënten in het achterhoofd. Ook waren er heel veel schattige hondjes! Bonus!

msliga

De wandeling was 5 kilometer en we stapten aan een stevig tempo. Wauw, die MS’ers kunnen snel wandelen 😉 ! Phew, het tempo was ik niet gewoon, maar ik heb de hele wandeling toch kunnen afmaken. Met een jenevertje en een warm soepje hebben we de namiddag afgesloten. Het was heel leuk!

Als je je afvraagt waarom ik bijna nooit sport op dinsdag en donderdag: dat zijn namelijk mijn lesdagen. Dan probeer ik wat energie te besparen. Eigenlijk zou ik daar best geen rekening mee mogen houden, maar soms is het niet anders.

Ma 21/11: Kiné
Di 22/11: /
Woe 23/11: Kiné
Do 24/11: /
Vrij 25/11: 20 minuten crosstrainer
Za 26/11: /
Zo 27/11: /

Ma 28/11: Kiné + 15 minuten crosstrainer
Di 29/11: /
Woe 30/11: Kiné
Do 1/12: /
Vrij 2/12: Tysabri-dag
Za 3/12: 30 minuten crosstrainer
Zo 4/12: Wandelen (5 km) tvv de MS liga

Liefs

Saar

Geef een reactie

