Geshopt: Ava

1

Balpennen, papier, washi-tape en allerlei soorten notitieboekjes. Ik ben er grote fan van! Ook al hebben we thuis twee dozen vol met verschillende soorten pennen en stiften, toch blijft mijn liefde voor bureaumateriaal zeer groot! Het walhalla: de Ava. Rijen vol met verschillende soorten agenda’s en schrijfprullaria, zalig toch!

Zo heb ik onlangs een aantal nieuwe balpennen gekocht. Ik was gegaan voor de pennen van Pilot namelijk Frixion. Het zijn gelachtige pennen die, hou je vast, je kan uitgommen! Perfect om al mijn fouten tijdens de lessen chemie te verdoezelen. Je moet er wel stevig mee gommen, anders gaat de inkt niet weg, maar ja hoor, het werkt goed!

Ook had ik me twee nieuwe kleuren van fluostiften gekocht. Tot mijn verbazing verkopen ze nu ook pastel fluostiften. Mind blown, I know! Ze hadden alle basiskleuren, waaronder blauw, groen, roze, geel, oranje en paars. Ik ben gegaan voor de pastel roze en de groene kleur. Helaas vind ik wel dat deze fluostiften serieus doordrukken, waardoor de achterkant van mijn papieren beklad zijn met inkt. Niet zo geweldig om in een cursus te gebruiken, maar voor mijn agenda zijn ze ideaal.

Voor de feestdagen had ik me ook een soort van kalligrafiepen van het merk Rayher aangeschaft. Deze waren er ook in verschillende kleuren. Ik ben gegaan voor de metallic gouden tint, om in de feeststemming te blijven. De stift heeft een dunne en een dikke rechthoekige punt. Hierdoor is het heel makkelijk om het mooie kalligrafie-effect te verkrijgen. Ik heb mijn kerstkaarten er alvast mee geschreven. Een succes!

2

Een maandje geleden had ik online ook al mijn agenda voor 2017 gekocht. Voor school gebruik ik een kleinere, maar voor thuis vind ik deze A4 agenda van Brepols (de Omega agenda) heel handig! Mijn agenda van 2016 had ik gekocht in juni. Hierdoor kreeg ik korting, aangezien het jaar al half om was. De kassierster vroeg aan me of ik wel zeker was van mijn aankoop, je kan hem maar voor de helft gebruiken, maar het is één van de beste aankopen die ik dit jaar heb gedaan.

Doordat mijn nieuwe agenda een duidelijke uurverdeling heeft, kan ik visueel heel goed zien wat ik die week te doen heb. Mijn nieuwe afspraken voor 2017 heb ik er ondertussen al lang in geschreven. Ik ben gegaan voor de zwarte agenda met gouden letters, maar ik geloof dat die ook in andere kleuren bestaat.

Ben ik de enige die zo enthousiast wordt over bureaumateriaal? Ik vind het zalig om mijn weken te plannen, verschillende kleurtjes te gebruiken en keuze te hebben uit diverse prints. Ieder diertje zijn pleziertje hé!

Liefs

Saar

 

2 gedachtes over “Geshopt: Ava

  1. Ik vond het vroeger altijd een feest om de agenda voor het komende jaar uit te zoeken, heerlijk struinen door de V & D, want daar hadden ze meestal de grootste keuze. Tja, dat werd dus een probleem na het sluiten van deze keten. Online kopen wil ik ze niet, ik wil zien wat ik koop 🙂 Voor komend jaar ben ik gegaan voor een eenvoudig exemplaar van de Hema.

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

