Spiegeltje, Spiegeltje Aan De Wand

spiegel.jpg

“Wat zal mijn oma trots en jaloers op me zijn!” Dat was de eerste gedachte die door mijn hoofd ging toen ik deze spiegel kocht. Het was een écht koopje en ik ben er heel fier op. Mijn eerste aankoop op de rommelmarkt. Yes, wat is die mooi!

Toen ik met mijn vader op weg was naar huis, passeerden we toevallig een overdekte rommelmarkt. We beslisten impulsief om eens rond te gaan snuisteren. Nadat we vier euro inkom hadden betaald, mochten we binnen. Toch een beetje vreemd, zo moeten betalen om rommel van andere mensen te kunnen bekijken. Maar kom, het is op veel plaatsen zo. Ik had me voorgenomen om niets te kopen, aangezien ik meer van het minimalistische principe hou. Na even rond te wandelen tussen bestoft werkmateriaal en afgedragen schoenen, viel mijn oog plots op iets wat ik niet kon negeren…

goudenspiegel.jpg

De spiegel zag er vuil uit, maar ik vond het een echt prachtexemplaar. Mij deed het denken aan een Disneyfilm, sprookjesachtig en elegant. Na de hele rommelmarkt te hebben bekeken, dacht ik nog altijd aan die spiegel. Die spiegel, die spiegel, die kon ik nu toch niet laten liggen?

Gelukkig vroeg de verkoper er maar tien euro voor! Verkocht! De spiegel is helemaal uit hout gemaakt, waardoor die wel enorm zwaar is. Dat was nu niet echt een probleem, ik laat vaderlief alles maar meesleuren (en ophangen)…

Ik moest niet lang twijfelen over waar ik dit prachtexemplaar ging ophangen. Aangezien er een gouden kapstok met bloemen in mijn slaapkamer hangt, vond ik dit de ideale plaats voor mijn spiegel. Het heeft ons wel wat hef en tilwerk gekost (teamwork!), maar het is in orde geraakt!

In totaal heb ik er dus veertien euro aan gegeven. Ik had onlangs nog een spiegel gekocht (van H&M Home), maar die was een stuk kleiner en duurder, dus was ik blij dat ik zo’n grote en mooie spiegel voor zo weinig geld op de kop heb kunnen tikken. De spiegel van H&M heb ik ondertussen in mijn bureau een plaatsje kunnen geven.

Aah, is die niet prachtig?! Na hem wat te poetsen en op te blinken, past die perfect in mijn interieur.

Ja, die oma, die moet ik toch in het oog houden als ze mijn slaapkamer nog eens betreedt. Zij houdt ook wel van verborgen pareltjes…

Liefs

Saar

3 gedachtes over “Spiegeltje, Spiegeltje Aan De Wand

Geef een reactie

