DIY: Bloempotjes Verven

diy

Ik vond het hoog tijd om een DIY-projectje te doen! Na mijn vorige DIY, was ik helaas niet zo snel vergeten hoeveel energie het me kostte om het kastje in mijn slaapkamer te verven en te schuren. Dat is ondertussen al een heel tijdje geleden en omdat mijn vingers weer begonnen te kriebelen om iets nieuws te maken, heb ik het dan toch gewaagd. Mijn opzet van het niet te groots te maken is goed gelukt deze keer… Ik heb bloempotjes geverfd!

1

Ik had vier kleine en twee grote terracotta potjes gekocht in de Aveve. In de kleine potjes wou ik cactusjes zetten, in de grote twee hangplanten. Let wel dat bij de terracottapotten er onderaan een gaatje zit. Je moet er dus ook een schoteltje onder zetten.

Ik had op Pinterest leuke voorbeelden gevonden over hoe ik ze ging schilderen. Ik wou beginnen met een basislaag witte verf en daarna mijn creativiteit er op loslaten. Helaas ging dat verven iets minder vlot dan verwacht…

eerstelaag

Zoals je ziet dekte mijn verf niet goed. Ik had acrylverf gebruikt (waarschijnlijk compleet fout), omdat ik dacht dat dat wel zou werken. Mijn ontgoocheling was best groot toen ik de eerste laag deed. Dit gaat niet goed komen, dacht ik.

tweedelaag

Na een nacht en een dag te laten drogen, heb ik er nog een laag witte verf overgezet. Nu dekte het al een stuk beter. De verf droogde helaas ook niet zo geweldig goed, dus heb ik er in totaal langer aan gewerkt dan gepland. Na de witte lagen er over te zetten, was het tijd om ze te versieren!

resultaat

Het verven van de kleuren ging heel goed, waarschijnlijk door de witte ondergrond. Ik ben gegaan voor een munt kleurig potje, een potje met stippen en eentje met koper. Voor als je nieuwsgierig bent, de koperen kleur is een acrylverf van het merk Amsterdam in de tint 811 brons. Hij geeft een heel mooi effect, vind ik!

kleinpotje

Ook had ik nog een wit bloempotje gehouden, waarvan ik een deel terracotta had gelaten. De bloempotjes tonen wel heel leuk in mijn boekenkast! Het uiterlijk vind ik zeker geslaagd.

Al bij al vind ik het wel leuk om te doen. Mijn plan was om de grote potten ook te verven, maar na de problemen met de witte verf, heb ik dat dan toch niet gedaan. Als je toevallig weet welke verf beter zou werken op terracotta potjes, laat het me dan maar weten!

Liefs

Saar

 

2 gedachtes over “DIY: Bloempotjes Verven

Geef een reactie

