Geshopt: Kruidvat en Hema

gekocht.jpg

Ja, ik heb het weer gedaan. Met een heel lijstje ging ik naar het dorp om wat aankopen te doen. Met mijn moeder al zuchtend rond mij – Saar, heb je dat echt wel nodig? – heb ik het Kruidvat en de Hema bezocht. 

Ik zal beginnen met mijn aankopen van het Kruidvat, omdat ik niet kan wachten om je over mijn prijsdiscussies te vertellen!

Als eerste heb ik een Spaas geurkaars gekocht in de geur “Apple Cinnamon”. Mijn vorige geurkaarsen had ik allemaal opgebruikt (meer daarover hier).

Oké, hou je vast, hier komt mijn prijsdiscussie over de Beyoncé Heat parfum. Onlangs passeerde ik een Kruidvat en ik dacht, ja mijn parfum is op, ik zal maar een nieuw flesje kopen. Meestal koop ik het flesje van 30ml, een middenmaatje. Omdat ik dat al vaak heb gekocht, wist ik dat de parfum rond de 15 euro kost. Valt goed mee voor een fijn geurtje, niet? Het flesje dat er naast stond (van 100ml) kostte rond de 27 euro. Dus ik nam het flesje van 30ml mee naar de kassa. Dat is dan 26,90 euro. “Ik denk niet dat dat klopt. Ben je zeker dat het geen 15 euro is?” Jaja hoor! “Nee, ik denk het eigenlijk niet…” waarna de kassierster dan toch maar eens ging kijken naar de prijs. “Ja hoor, het is 26,90.” Hierna vermeldde ik nog eens dat het waarschijnlijk het groter flesje was dat ze had aangerekend, maar ze zei dat er op het kaartje van de 26,90 euro duidelijk 30ml stond. “Wil je de parfum dan hier laten?” Nors zei ik: “Ja!” En ik liep met lege handen naar buiten. Ik ga echt niet bijna het dubbel betalen voor een parfum waarvan ik weet dat die 15 euro kost.

Na dat hele debacle kwam ik enkele weken later in een andere Kruidvat. Daar stond bij de parfums alleen maar de 15ml, het miniflesje. Helaas kostte die daar 15 euro. Oké, daar zal ik het dan maar mee doen. Ik nam het flesje mee naar de kassa en onderweg liep ik voorbij een glazen vitrine waarin parfums stonden. “Kijk daar!” zei mijn moeder verbaasd. Op het rek stond het grote flesje van 100ml en dat stond geprijsd aan 15 euro. Ja, nu kon ik er echt niet meer aan uit. Verbaasd nam ik de grote fles mee en betaalde aan de kassa inderdaad maar 15 euro. Ik denk dat je dat wel “een mens in het zak zetten” kan noemen. Ik had dus eerst het flesje vast dat meer dan 6x kleiner is en evenveel kost als de grote fles. Wat een logica…

Ook had ik twee shampoo’s van Ultra Doux gekocht. Ze roken allebei heel lekker. De roze fles was met parelmoer en kerselaar extract en ruikt lekker fris. De bruine is met kokosolie en cacaoboter. Deze ruikt heerlijk naar chocolade! Een aanrader!

Omdat ik nog niet genoeg lippenstiften heb (uhum), had ik twee kleurtjes van Maybelline gekocht. De ene heet “Rosewood Pearl” en is een roze nude tint met een glansje. De andere is een enorm donkerrode kleur. Dit is een matte lippenstift en heet “Midnight Merlot“. Er was ook een hele donkere met een paarse ondertoon, maar ik ben toch maar gegaan voor de rode. Ze hadden zelfs een mat witte(!) lippenstift. Nog nooit gezien.

Toen ik aan het Maybelline standje stond, zag ik ook limited edition lippenbalsems in kerstgeuren (yep sold!). Ik had de geur “Vanilla Cupcake” gekozen. De balsem geeft ook een mooie roze kleur af.

Na mijn bezoekje aan het Kruidvat wou ik nog even naar de Hema voor een fotoboek. Ik had in mijn slaapkamer een fotomuur, maar omdat het allemaal nogal druk oogde, wou ik de foto’s in een fotoboek plakken. Ik ben gegaan voor een fotoboek met gouden stippen. Na te staan kwijlen bij de kerstversieringen, zag ik ook nog een leuk Iphone hoesje. Eentje waar de glitter in water in ronddraait *begint met gsm in het rond te zwieren*. Ja, mooi hé?

Dat was het weeral voor mijn shoppingtripje! Natuurlijk ben ik ook nog een koffietje gaan drinken. Oef, daar moet je even van bekomen!

Liefs

Saar

2 gedachtes over “Geshopt: Kruidvat en Hema

Geef een reactie

