Dagboek: Gezondheidsupdate & Tysabri #8

Dagboek_Gezondheidsupdate&Tysabri #3

Deze keer was het een consultatie en een baxter. Tijdens de consultatie met de neurologe kreeg ik de uitslag van mijn MRI-scan (of er nieuwe hersenletsels zijn of niet). Ik was er heel benieuwd naar, maar had er niet echt schrik voor.

milo

Zoals gewoonlijk op mijn baxter-dagje, ging mijn wekker om 7 uur. ’s Morgens kwam Milootje mij nog wat succes wensen. Mijn kledij paste heel goed bij zijn kleurenthema, pure camouflage!

lezen

Ik was al redelijk vroeg gearriveerd in de MS kliniek en ik keek er wel naar uit om zo snel mogelijk naar huis te kunnen gaan. Helaas hadden ze per ongeluk de koelkast met de Tysabri-infusen uitgetrokken, waardoor ze andere infusen moesten laten overkomen van een ziekenhuis in de buurt. Dan maar een uur wachten…

baxter

Uiteindelijk hing ik er dan toch aan. Tijdens mijn infuus had ik ook een consultatie. Wat was ik blij toen de dokter zei dat er geen nieuwe letsels waren! Mijn bloed was ook in orde en mijn Vitamine D was uitzonderlijk hoog (MS patiënten kunnen vitamine D niet op peil houden). Dus dat was allemaal heel fijn nieuws om te horen. Ik heb afspraken gemaakt voor mijn Tysabri tot en met juni. Eindelijk eens een stabiele periode tegemoet gaan zonder medicatiewissels! Heel fijn!

Mijn neurologe had ook Rilatine voorgeschreven tegen de vermoeidheid. Ik heb dit al eens geprobeerd maar niet voor lang. Ik wou het nog een kans geven. De dokter heeft uitgelegd dat ik het symptomatisch mag innemen (dus niet elke dag), telkens als ik een zwaardere dag heb. Ik ben benieuwd of dit gaat helpen.

Ook moest ik tijdens de consultatie nog wat testen doen – de “volg mijn vinger” test en de “knijp zo hard je kan in mijn hand” test – maar die waren ook in orde.

kaaskroketten

Rond 14 uur was ik terug vertrokken. Ik had superveel honger, aangezien de baxter wat langer duurde dan verwacht. Samen met mijn moeder ben ik onderweg iets gaan eten en heb ik nog wat schoenenwinkels gedaan. Toen ik thuis kwam, ben ik als een blok in de zetel in slaap gevallen. Daarna heb ik nog wat films gekeken.

Omdat de volgende periode vrijwel altijd hetzelfde zal zijn, ga ik geen maandelijkse Tysabri updates schrijven. Ik ben blij dat de medicatie nog steeds goed werkt en kijk uit naar een stabiele periode. In mei en juni heb ik nog twee controle MRI’s gepland. Maar dat is gelukkig iets voor later.

Ik moet zeggen dat ik toch best gelukkig ben met de medicatie die ik nu krijg. Buiten de hoofdpijntjes, heb ik er geen last van. Als mijn Tysabri bijna uitgewerkt is, komen sommige symptomen meer op de voorgrond (vb. spasmes in mijn gezicht). Dan voel ik dat het tijd is voor mijn volgende shot. Een paar dagen na het infuus is dit gevoel terug verdwenen.

Ik heb echt zin om me wat minder zorgen te maken over mijn MS en denk dat de goede resultaten en de meer stabiele periode me daar bij gaan helpen. Maar ik ga het zeker geen vanzelfsprekendheid vinden en er heel hard van genieten!

Liefs

Saar

Een gedachte over “Dagboek: Gezondheidsupdate & Tysabri #8

Geef een reactie

