Review: L’Oréal Masker Pure Clay Detox

pureclay

Toen ik vorige week in de reclameboekjes bladerde, zag ik dit maskertje van L’Oréal en was ik direct nieuwsgierig. Een kleimaskertje dat je gezicht laat stralen. Toegegeven, dat kan ik soms echt wel gebruiken met mijn vermoeidheid. Alles wat mij er een beetje gezonder laat uitzien, is een winnaar in mijn ogen. Maar doet die ook echt wat die zegt?

claymask.jpg

Er waren in totaal drie verschillende soorten maskers in deze lijn: een detoxmasker (dat heb ik), een exfoliërend maskertje en een zuiverend masker. Omdat ik eens graag een klassiek kleimaskertje wou uitproberen, ben ik voor de detox gegaan.

De verpakking vind ik heel mooi! Het glazen potje met een muntkleurig dekseltje vind ik zeer luxueus ogen. Nieuwsgierig draaide ik het potje open en snoof er gretig aan. Wat ruikt die fijn! De geur is heel fris en aangenaam. Dat is al goedgekeurd!

swatch.jpg

Samen met mijn moeder heb ik het maskertje ’s avonds uitgetest. Oké, we zagen er niet zo glamoureus uit. Zelfs onze hond liet een verschrikt blafje toen hij ons zag met onze grijze gezichten. Het maskertje was makkelijk aan te brengen. Het was op momenten wel een vuil werkje, aangezien onze vingers vol hingen met grijze klei, maar dat namen we er dan maar bij.

Je moest het maskertje er vijf tot tien minuten oplaten. Zodra je het op je gezicht hebt aangebracht, begint de klei te drogen. Na een tijdje begon het maskertje wel wat te kriebelen doordat de klei trok aan mijn huid. Ik heb het er dan ook ongeveer vijf minuten opgelaten, dat vond ik wel lang genoeg. Met een nat washandje heb ik het er voorzichtig af gewassen en tadaa! Mijn moeder zei dat ze wel degelijk een verschil zag toen ze in de spiegel keek. Onze huid zag er wat gezonder uit, met een “healthy glow”. Als je droge huid hebt, raad ik je wel aan om er nadien een dagcrème op aan te brengen, aangezien het mijn huid toch een beetje uitdroogde.

Het verdict: ik ben fan! Vooral de aangename geur van dit maskertje vind ik een pluspunt. Het is een fijn kleimaskertje om je huid te verwennen. Het was ook niet duur. Ik geloof dat het rond de acht euro kostte, wat heel goed meevalt! Op de verpakking staat dat je het twee à drie keer per week kan gebruiken. Volgens L’Oréal zitten er ongeveer tien applicaties in het potje.

Ik ga het waarschijnlijk houden voor een zondagse verwenavond. Heerlijk om eens te ontspannen na een lange week, voor een fijne meidenavond of om mijn hond eens goed te laten schrikken (oh stout!).

Liefs

Saar

Een gedachte over “Review: L’Oréal Masker Pure Clay Detox

Geef een reactie

