Review: Max Factor Masterpiece Nude Palette in 02 Golden Nudes

oogschaduw.jpg

Toen ik in augustus in Domburg was, zag ik voor het eerst dit oogschaduwpalette liggen. Ik twijfelde er toen heel hard aan of ik het zou kopen of niet. De kleuren leken me heel draagbaar en de kwaliteit wel goed. Helaas vond ik het toch wat te duur en heb ik het links laten liggen. Een paar weken geleden was er in het Kruidvat een actie – ik geloof dat alles van Max factor aan halve prijs was – dus had ik eindelijk het perfecte excuus om dit palette vol neutrale tinten te kopen.

oogschaduw2.jpg

In het palette zitten 3 matte kleuren. Een mat witte/huidstint kleur, een mat lichtbruine kleur en een mat zwarte kleur. De rest van de kleurtjes zijn shimmery en hebben dus een mooie glans.

Dit palette van Max Factor doet me wat denken aan een palette van Essence dat ik onlangs op mijn blog gereviewd heb. Dat kost een heel stuk minder, maar het voordeel aan het palette van Max Factor is dat er ook wat matte kleurtjes tussen zitten. Het palette is ook beschikbaar in twee andere tinten, namelijk 01 Cappucino Nudes en 03 Rose Nudes. Ik ben gegaan voor de meer gouden variant, 02 Golden Nudes.

swatches.jpg

Toen ik deze kleurtjes uitprobeerde in de winkel, was ik aangenaam verrast. Dus ik had er veel zin in om het thuis eens uit te proberen. Zoals je kan zien, zijn de oogschaduws heel goed gepigmenteerd. Alleen de matte lichtbruine kleur en de mat witte kleur vond ik wat tegenvallen. Zij hadden niet zo veel pigment. De champagnekleuren zijn heel fijn om elke dag te gebruiken. Helaas vind ik wel dat de vijfde en de voorlaatste tint bruin heel fel op elkaar lijken en dus een beetje overbodig zijn. Het verschil tussen de twee ga je niet echt zien.

Buiten de lichtbruine kleur en de matte witte kleur, zijn de oogschaduws enorm boterig en fijn om te gebruiken. Op mijn ooglid heb ik de tweede en vierde kleur van links gebruikt. In de arcadeboog heb ik de lichtbruine kleur (derde van links) aangebracht. Om het geheel een beetje dieper te maken, mix ik vaak de vijfde en zesde kleur van links en breng ik het aan aan de buitenkant van het ooglid. De oogschaduws waren gemakkelijk om mee te werken en om aan te brengen. Ik vind ze heel fijn!

Helaas vind ik wel dat de prijs voor dit oogschaduwpalette een beetje te hoog ligt. Het kost rond de € 20, wat toch wel veel is voor een drogisterijmerk. Als het toevallig afgeprijsd staat, is het zeker wel de moeite om er eens naar te gaan kijken. Zelf heb ik er tijdens de actie € 10 aan gegeven. Als je de volle prijs zou moeten betalen en je wilt je centen daar niet aan geven, kan je ook gaan voor het Essence All About Bronze palette. Daar zitten ongeveer dezelfde tinten oogschaduw in (wel geen matte) en het kost maar een fractie van de prijs.

Liefs

Saar

Geef een reactie

