Contractbreuk: 5 jaar MS

photo-1473186505569-9c61870c11f9.jpg

14 september was het dan eindelijk zo ver. Vanaf die dag heb ik officieel al vijf jaar MS. Eerlijk gezegd zag ik het eerder als een opluchting. Oef, ik heb de eerste vijf jaar overleefd, dan zal ik de volgende vijf jaar met MS ook wel doorstaan. Leven met MS bekijk ik in schijfjes van een paar jaren, want als je begint te denken dat je er je hele leven mee gaat blijven zitten, begint het allemaal een beetje depressief te worden. Geef nu toe, echt een mooi vooruitzicht is het niet…

Daarom heb ik een brief geschreven over meneer/mevrouw M.S., die toch wel eens mag verdwijnen uit mijn leven. Laten we spreken over een contractbreuk, want het was niet echt de bedoeling dat die heel mijn leven ging blijven plakken.

Gedurende de voorbije jaren was ik er van overtuigd dat ik na vijf jaar toch wel zeker genezen zou zijn, want hoe kan een mens nu continu leven met een ziekte? Tja, echt veel is er nog niet veranderd, de MS is er nog, maar gelukkig is alles al een beetje stabieler geworden. Een beetje rustiger. Daar ben ik dan ook al heel blij om!

Mijn volledige brief over de contractbreuk met meneer/mevrouw M.S. kan je hier lezen.

Liefs,

Saar

Geef een reactie

