Mac Lipstick Collection #2

maclip

Joehoe! Hier ben ik weer met mijn lippenstiftencollectie (ja dat is een woord hoor). Deze keer is het de beurt aan de volgende vijf Mac beauties. Het is een mix van nog wat neutrale kleuren met een paar subtiele herfst/winter tinten. De vorige vijf waren allemaal mijn neutrale nude kleuren, terwijl hier toch al wat meer kleur te bespeuren valt.

In deze reeks zitten toevallig bijna allemaal Lustres. Dit zijn lippenstiften die niet zo heel hard gepigmenteerd zijn, maar dus wel makkelijk zijn om elke dag te dragen.

maclip2.jpg
Mac Marquise D’, Viva Glam V, Syrup, Plumful, Brick-O-La

Marquise D’: Deze lippenstift was een Limited Edition van een paar jaren geleden en is dus nu niet meer verkrijgbaar. Hij was onderdeel van de WonderWoman collectie. Ik weet nog heel goed dat ik deze in Wijnegem Shopping Center heb gekocht, samen met een lipgloss die ook bij de collectie hoorde. De lipgloss is al lang weg, maar de lippenstift heb ik nog. Ik heb deze tint altijd heel mooi gevonden en koester hem nog steeds. Eigenlijk zou ik hem meer moeten gebruiken, maar ik heb schrik dat hij dan opgeraakt en ik hem niet meer kan krijgen. Marquise D’ is een Lustre en een neutrale nude, perzikachtige tint. Heel gemakkelijk om te dragen!

Viva Glam V: Mac heeft een permanente Viva Glam collectie. De opbrengst van deze lippenstiften gaat naar een AIDS fonds. Ik heb maar één Viva Glam lippenstift, maar vind het wel een mooie. Hij lijkt heel hard op Marquise D’ en is ook een Lustre. Het is een nude kleur met gouden glittertjes in.

Syrup: Syrup is één van de meer draagbare herfsttinten. Het is een mauve kleur, maar doordat het een Lustre is, is hij niet zo gepigmenteerd. Als je dus een iets diepere tint zoekt, maar nog steeds heel alledaags, is deze perfect.

Plumful: Deze lippenstift zit in dezelfde kleurenschakering als Syrup, alleen is die een beetje donkerder en dieper van tint. Het is ook een Lustre, maar valt wat harder op dan Syrup.

Brick-O-La: Als laatste lippenstift heb ik voor jou Brick-O-La, een soort van baksteenrode kleur. De lippenstift is een Amplified, wat betekent dat die heel gepigmenteerd is van kleur en normaal gezien dus redelijk opvallend. Het is ook de meest rode uit dit deeltje van mijn collectie. Persoonlijk vind ik hem nog vrij subtiel, vergeleken met mijn andere fellere kleuren die in een toekomstig artikeltje aan bod komen. Ik draag hem ook vaak wat minder fel door hem wat deppend aan te brengen, zo geeft het een rode tint, maar is het niet té en kan je hem makkelijk elke dag dragen.

Uit het lijstje is Marquise D’ degene die ik het meeste heb gebruikt. Syrup vind ik ook heel mooi, maar die heb ik nog niet zo lang.

Het volgende deel van mijn collectie is heel kleurrijk, met verschillende fel roze en rode tinten. Je zal misschien denken: er komt precies geen einde aan?!, maar jawel hoor, ik denk dat ik ongeveer in de helft zit. Tja, ik hou nu eenmaal van lippenstiften…

Liefs

Saar

4 gedachtes over “Mac Lipstick Collection #2

Geef een reactie

