Mijn toekomstig appartementje

toekappartementje

Vraag me niet waar mijn verstand staat. Ik weet het soms ook niet. Omdat ik me de laatste tijd veel beter voel, is de drang naar zelfstandigheid toch wel wat gegroeid. Zelfs zo fel dat het bij mij al begint te kriebelen om alleen te gaan wonen. Een eigen plekje hebben. Een eigen stekje helemaal van mezelf. Mijn ouders en vriendinnen staan perplex dat ik het idee heb om alleen te gaan wonen, maar voor mij is het een superfijne gedachte. Niet dat ik het zo slecht heb in hotel Mama, ik wil gewoon alle kansen grijpen richting zelfstandigheid nu het kan! 

Omdat ik zo enthousiast ben over mijn toekomstig appartementje, heb ik op Pinterest zelfs hele borden gemaakt en half Pinterest bijeen gepind. Ja, dat meen ik echt, want met mijn 14 000 pins denk ik wel dat ik me Queen van Pinterest mag noemen! Tja, een mens moet een bezigheid hebben hé?! Enfin ja, kijk je mee naar mijn toekomstig appartementje?

KitchenUnits
Bron

Vroeger hield ik niet zo van de strakke stijl. Ik vond cottage veel stijlvoller en huiselijker, dus ik was er van overtuigd dat ik die richting wel ging uitgaan. Maar laten we realistisch (uhum) blijven, mijn ouders hebben een cottage keuken, en man, wat zijn er veel hoekjes en kantjes aan om af te stoffen. Neen, dat wil ik niet. Als ik alleen ga wonen heb ik al mijn energie wel nodig, dus geef mij maar een strakkere keuken, met niet veel tierlantijntjes. Zo heb ik toch al wat minder poetswerk. De witte keuken met het houten werkblad vind ik heel mooi! Ik hou van wit (zoals je al wel zal merken), maar het hout maakt het wat warmer van uitstraling. Ook vind ik de witte tegels heel stijlvol. Of ik ga gaan voor een zwarte voeg of een witte voeg? Daar moet ik nog eens over nadenken! 😉

4cb03e80bbacc2eb9937e7e4a59b39b5
Bron

Mijn eetkamer hou ik heel simpel. Een mooie houten tafel met witte stoelen er aan. Ik hou ook wel van de combinatie grijs en wit, dus misschien dat ik de muren een likje grijze verf zou geven. Mooie bloemetjes op de tafel maken het geheel af.

953b8fbbf351562be186d82ed217d415
Bron

In de woonkamer staat een super comfortabele grijze zetel. Een paar kussentjes en een dekentje er in, zodat ik veel dutjes kan doen. Op de tafel zou ik niet veel zetten (je weet wel, dat poetswerk), maar de witte kleur met het hout vind ik heel stijlvol. Ik zou misschien in plaats van een galerijmuur eerder een soort boekenplankje boven de zetel hangen, omdat het niet zo makkelijk is om zo’n galerijmuur in elkaar te steken. Al dat geboor in een witte muur… Brrr, bij mij gaat dat zeker mis!

5eb19b7b521ad88b104d7bc5bf579a6d
Bron

Oh ja, ik heb ook een bureautje staan ergens in mijn keuken, eetkamer of living. Liefst met een redelijk grote bureau en dichte kasten om rommel te vermijden. Een mooi plantje er naast en hup, ik kan weer wat artikeltjes schrijven. Ook die koffie zie ik wel zitten!

82c7a6f5e80037793a91d8b81b5cb543
Bron

De badkamer heeft zeker een bad nodig om vele fijne Lush bubbelbaden te nemen. Ik ben altijd al verliefd geweest op zo’n open douche, dus die is ook altijd welkom! Ik zou wel wat meer opbergruimte kunnen gebruiken, maar de witte kast met het hout, tja ik ben er fan van. De cleane look maakt het fris en luchtig ogen. Heel mooi!

5f549c9a2b295ec22c666190f86cfe39
Bron

En dan zijn we aan het laatste onderdeel gekomen van mijn appartementje… de slaapkamer! Ik zou inderdaad weer gaan voor witte muren. In mijn huidige slaapkamer heb ik vorig jaar mijn muren van oranje omgetoverd naar wit en ook al twijfelden er veel mensen aan of het wel mooi ging zijn, het is één van mijn beste keuzes ooit geweest! Ik heb nu witte gordijnen tot op de grond en zou dat ook direct opnieuw kiezen. Oh ja, ik ben grote fan van de witte dekbedovertrekken! De combinatie grijs en wit vind ik zeer stijlvol.

Plus, dat moet ik er ook nog even bij zeggen. Als ik alleen zou gaan wonen, ga ik toch voor een kat. Ik weet het, ik ben een gigantische hondenliefhebber, maar met mijn beperktere energie zou het een wijze keuze zijn om voor een poezemie te gaan. Als ik moet kiezen, zou ik gaan voor een perzische kat, een ragdoll kat of eentje van het asiel.

En? Heb je genoten van mijn rondleiding doorheen mijn appartementje? Ik alleszins wel 🙂 Wit, grijs, hout en wat minimalistisch. Dat is het thema ongeveer. Het zal nog niet voor nu zijn, dat alleen wonen, maar een mens mag zeker niet vergeten te dromen, ondanks de beperkingen!

Liefs

Saar

P.S.: Volg je me al op Pinterest?

Een gedachte over “Mijn toekomstig appartementje

Geef een reactie

