Geshopt: Nieuwe Boeken

boeken

Lezen is één van mijn favoriete hobby’s, net als het zoeken naar nieuwe boeken, nieuwe pareltjes die gelezen kunnen worden. Omdat ik bijna door mijn voorraad “te lezen” boeken heen was, vond ik het hoog tijd om me weer eens een paar nieuwe exemplaren aan te schaffen. Na lang zoeken op YouTube, blogs en Goodreads heb ik toch weer verschillende toffe boeken ontdekt.

Het eerste boek dat ik in mijn winkelmandje had gelegd, was Het gelukkigste meisje ter wereld van Jessica Knoll. Op de cover staat dat het voor fans van Gone Girl is. Dat boek heb ik ook gelezen en vond ik heel goed. Ik verwacht dan ook dat het in die stijl geschreven is. Het verhaal gaat over een meisje dat tijdens haar tienerjaren iets traumatisch heeft meegemaakt. Ondertussen is ze volwassen en bouwt ze haar leven op. Het lijkt alsof ze alles heeft, tot haar verleden haar opnieuw inhaalt. Ik ben heel benieuwd om te ontdekken wat ze precies heeft meegemaakt. Het boek is ook deels autobiografisch en wordt blijkbaar ook verfilmd.

Als tweede wou ik enorm graag Illuminae lezen. Dit boek is geschreven door Amie Kaufman en Jay Kristoff. Ik had het boek al vaak zien passeren op YouTube en toen ik het nog eens ontdekte in mijn Goodreads, besloot ik om het boek aan te schaffen. Het verhaal speelt zich af in de toekomst en gaat over bedrijven die vechten om een planeet. De inwoners moeten vluchten met ruimteschepen, maar dan breekt er een virus uit op één van de schepen. Het verhaal doet me een beetje denken aan Across the universe van Beth Revis. Die trilogie vond ik geweldig goed, dus wou ik dit verhaal ook een kans geven. Mijn review daarvan kan je hier lezen. Er is ook al een vervolg verschenen op Illuminae, namelijk Gemina. Het ding wat dit boek zo anders maakt, is dat het niet geschreven is als een klassiek boek. Het bestaat uit allerlei soorten logboeken, chats, afbeeldingen, online gesprekken,…  Het is dus eens iets helemaal anders om te lezen en is grafisch heel aantrekkelijk. Ik ben echt super benieuwd! Illuminae is momenteel enkel verkrijgbaar in het Engels (en het Spaans).

Ook heb ik het boek Hof van doorns en rozen gekocht. Dit is geschreven door Sarah J. Maas. Ik heb eerder al een boek van haar gelezen, namelijk De glazen troon, en vond dat wel goed. Het vervolg hierop heb ik me nog niet aangeschaft, voornamelijk omdat ik niet exact meer weet wat er in het eerste verhaal gebeurde en dat eigenlijk eens opnieuw zou moeten lezen. Enfin, Hof van doorns en rozen gaat over een negentien jarig meisje Feyre, die op een dag een wolf doodt in het bos. Helaas staat daar een prijs op en wordt ze ontvoerd naar een magisch land. Hier ontdekt ze Tamlin, een onsterfelijke elfide. Feyre verblijft op zijn landgoed en ontdekt daar de nieuwe wereld, maar er dreigt een gevaar dat ze moeten overwinnen… Het boek is een Young Adult, behoort tot het fantasy genre en is het eerste boek van een serie. Ik heb er veel goede dingen over gehoord, dus ik kijk er naar uit! Oh, en het was verkrijgbaar in het Nederlands (pluspuntje!).

Duizend stukjes van jou, geschreven door Claudia Gray, had ik in de winkel eens zien liggen bij de Young Adult boeken. Het verhaal sprak me wel aan, dus had ik er een foto van getrokken en het thuis eens opgezocht. Het verhaal gaat over Marguerite Caine. Haar ouders zijn wetenschappers en hebben een apparaat uitgevonden waarmee je naar verschillende dimensies kan reizen. Wanneer haar vader wordt vermoord en de moordenaar naar een andere dimensie vlucht, gaat ze achter hem aan. Het boek is dus een soort van science fiction. Er is ook een vervolg op geschreven.

Als laatste heb ik Passenger gekocht. Het verhaal is geschreven door Alexandra Bracken. Het thema van dit boek is tijdreizen. Aangezien ik nog nooit iets over dat thema heb gelezen, wou ik er gerust wat meer over weten. Het verhaal gaat over Etta, die op de één of andere manier in het jaar 1776 terechtkomt. Hier leert ze Nicholas kennen, een kapitein die Etta naar een familie moet brengen. Echt veel over dit boek weet ik nog niet, dus het gaat een echte verrassing worden. Ik heb het boek in het Engels gekocht.

Dat waren ze, al mijn nieuwe literaire exemplaren. Hopelijk kom ik er een tijdje mee toe en sleuren ze me door het begin van het schooljaar!

Liefs

Saar

 

2 gedachtes over “Geshopt: Nieuwe Boeken

  1. Het Hof van Doorns en Rozen en het vervolg heb ik beide gelezen en vond ik ontzettend verslavend! Ik heb de andere serie van Maas, Throne of Glass, ook al geheel gelezen (of in ieder geval, het nieuwste boek nog niet) en die vind ik ook fantastisch. Ik ben heel benieuwd naar Illuminae. Xx

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

