Momenten van de Maand: Augustus

collage

Het leven bestaat uit allemaal momenten: goede, slechte, kleine en grote. Momenten die vanzelfsprekend zijn, die men niet eens opmerkt of momenten die je leven kunnen veranderen. Hier zijn de dingen die me zijn bijgebleven van de maand augustus, die ik wil delen met jou.

zee

Maandag 1 augustus
Eindelijk eens een dagje naar zee. Wij gaan het liefst naar Domburg, omdat er een hele fijne sfeer hangt en het er nooit té druk is. Ik heb er een heel fijn dagje beleefd en heb het ook gefilmd. Meer over het dagje zee kan je hier lezen.

mexicaans

Vrijdag 5 augustus
Eind vorig schooljaar ben ik afgestudeerd als meertalig secretaresse. Om dit te vieren, ben ik uit eten geweest met mijn ouders. Normaal gezien zou dit al eerder gepland zijn, maar het was er eigenlijk nooit van gekomen. Na lang twijfelen tussen restaurantjes, ben ik gegaan voor Mexicaans eten. Het was super lekker en heel gezellig.

kuurcentrum

Donderdag 11 augustus
Een avondje naar het kuurcentrum. Lekker ontspannen! Er zijn verschillende soorten sauna’s, jacuzzi’s, een zwembad en je kan er ook lekker eten en drinken. Meestal doe ik niet zo heel veel sauna’s, aangezien ik er heel snel last van heb door mijn MS, maar deze keer viel dat nogal mee.

jasonbourne

Zaterdag 13 augustus
Het was heel lang geleden dat ik nog eens naar de bioscoop was geweest. Mijn moeder en ik hadden gekozen voor de film “Jason Bourne”. Op de weg naar daar had ik vlug de samenvatting van de vorige films eens gelezen, maar uiteindelijk was dat niet echt nodig om het te begrijpen. Het was een typische Jason Bourne film, met heel veel achtervolgingen. Ik vond hem wel leuk. Nadien zijn we ook nog iets gaan drinken. Dat moeten we eens wat meer doen, zo een filmpje meepikken!

verjaardagstaart

Maandag 15 augustus
Voor de verjaardag van mijn moeder had ik een verjaardagstaart gebakken. Ik had op voorhand een test-taart gemaakt, aangezien ik nog nooit een taart had gebakken. Die was heel goed gelukt. Voor haar verjaardag zelf had ik dit bovenstaand exemplaar gebakken. Ik had een taart gemaakt met aardbeien en slagroom en hij was heel lekker! Zeker voor herhaling vatbaar.

mosselen

Donderdag 18 augustus
Vandaag was het het verjaardagsfeestje van mijn nonkel. Het was een BBQ en er waren ook mosselen met vis. Vroeger at ik niet echt graag mosselen, maar de laatste tijd vind ik het steeds lekkerder en lekkerder. Het was een gezellig avondje met de familie.

izombie

Zaterdag 20 augustus
Netflix en een oliebol. Wat heeft een mens nog meer nodig? De voorbije maand heb ik de serie IZombie gekeken. Ik vind het een hele leuke serie. Het is een misdaadserie met in de hoofdrol een zombie die samenwerkt met de politie. Klinkt enorm vreemd, maar ik vind het super tof en ontspannend om ernaar te kijken.

opstootvrij

Maandag 22 augustus
Die dag was ik één jaar opstootvrij. Om dat te vieren ben ik een toertje gaan lopen en daarna nog gaan wandelen. ’s Avonds was ik met mijn ouders Grieks gaan eten. Ook dit was lekker. Ik had nog nooit Grieks gegeten, maar ik was gegaan voor loempia’s die gevuld waren met feta kaas. Mmm…

nacho

Woensdag 24 augustus 
En om de momenten van de maand goed af te ronden en om je te doen watertanden, laat ik je nu de geweldigste nacho-toren zien! Een avondje tapas eten, wat was dat een goed idee. En ja hoor, het was zo lekker als het eruitziet. Misschien zelfs nog wat beter. Ik kan niet wachten om dat nog eens te eten, met de druiperige kaasdraden. Helaas had de ober een tonic laten vallen op mij, maar door het warme weer was die afkoeling welkom. Het is deze vakantie al de tweede keer dat een ober een drankje over me laat vallen. Best wel grappig, want voordien had ik dit nog nooit meegemaakt. Ik zag het gewoon gebeuren ;).

Dat waren ze weer, mijn momenten van de maand. Augustus was een hele fijne en ook drukke maand. Jammer dat de vakantie nu voorbij is. Maar hey, ik ben klaar om aan het nieuwe schooljaar te beginnen. Een nieuwe start. Ik ben benieuwd wat september allemaal gaat geven…

Liefs

Saar

P.S.: Deze maand komen er geen favorieten online, omdat ik er in augustus niet geweldig veel had.

Een gedachte over “Momenten van de Maand: Augustus

Geef een reactie

