Bezocht: Domburg

domburg

Ja!!! We zijn er eindelijk geraakt! Na vele keren uitstellen wegens slecht weer, me slecht voelen en energie tekorten zijn we eindelijk naar Domburg geweest. Het was redelijk koud aan de zee, maar we deden het dan ook niet om te gaan zonnen of te gaan zwemmen. Het was een super fijn familie-uitje en ik heb me heel goed geamuseerd. De laatste tijd voel ik me fysiek fantastisch, dus kon ik extra genieten van de uitstap! Zalig!

Om 8.30 uur was ik al wakker. Meestal overkomt me het nooit dat ik als eerste wakker ben in ons huishouden, maar ja hoor, dat was wel het geval vandaag. ik voelde me geweldig goed, dus was het snel beslist om naar de zee te gaan. Rond 10.30 uur waren we thuis vertrokken met de auto en rond 12.30 uur waren we ginder.

pizza

Toen we ginder arriveerden, waren we eerst iets gaan eten. We gaan altijd een hapje eten in brasserie Verdi. Dit is gelegen in de hoofdstraat. Ze hebben er echt heerlijke pizza’s! Ik had een pizza Margherita, mijn vader had er eentje met zeevruchten en wat waren ze superlekker!

Na het eten zijn we naar de zee getrokken. Dit is helemaal niet ver van de hoofdstraat. We hebben een halfuurtje vertoefd op het strand, pootje gebaad in de zee en wat genoten van de verse zeelucht. Na helemaal uitgewaaid te zijn, waren we terug richting winkelstraat gewandeld.

goodies

In één van de zijstraten is een winkeltje dat Goodies heet. Zeker een aanrader! In deze winkel hebben ze heel veel juweeltjes. Ik had twee paar oorbellen gekocht, maar ze hadden ook hele mooie zomerse armbandjes. De winkel heeft ook een online webshop.

markt

We hadden geluk, want op maandag is het altijd markt in Domburg. We hadden wat rondgekuierd en er hing een heel fijne en zomerse sfeer. Ook stonden er toffe kraampjes met verse vis, smoothies en poffertjes! Nee, die konden we natuurlijk niet laten liggen. Oh en er waren zoveel hondjes te spotten! (*insert heart eyed emoji*) Ik had ze allemaal wel een krabbel kunnen geven.

bomont

Tijdens het winkelen ga ik ook altijd eens binnen in de BoMont. Dit is een winkel met kledij, schoenen, accessoires en interieurartikelen. Een hele leuke winkel, maar ik heb er nog nooit iets gekocht.

Als je honger of dorst hebt in Domburg, moet je niet ver gaan. Overal zijn er cafeetjes, koffiehuizen en brasseries. We zijn vaak iets gaan drinken, hoewel ik kan zeggen dat dat voor mij fysiek niet echt nodig was (Say what!?). Ik had zoveel energie en het was zo’n fijn gevoel dat mijn benen helemaal geen pijn meer deden. Rond 18.30 uur zijn we richting huis vertrokken en rond 20.30 arriveerden we terug thuis. Ik heb echt heel hard genoten van het dagje zee.

Ik moet eerlijk bekennen dat we eigenlijk nooit naar de Belgische kust gaan, omdat we de Nederlandse kust zoveel aangenamer vinden. Er hangt altijd een gezellige sfeer! Domburg is een heel ontspannend plekje aan de zee. Ideaal om een dagje rond te kuieren, te winkelen, te eten en te genieten op het strand. Ik raad je aan om in de grote vakantie op maandag te gaan, dan kan je ook rondwandelen op de markt en allerlei lekkernijen proeven.

Ik heb mijn dagje ook gevlogt, dus als je mijn filmpje wilt bekijken en Domburg (of mij) wat meer in actie wilt zien, kan je hier klikken!

Heb jij Domburg al eens bezocht?

Liefs

Saar

 

 

2 gedachtes over “Bezocht: Domburg

  1. Ik ben weleens in Domburg geweest, omdat ze daar een speciaal hondenstrand hebben waar ze de hele dag los mogen rondrennen. Helaas is dat weer een tijdje geleden omdat we nu geen auto hebben en vanuit Nederlands Limburg is het niet te doen met het openbaar vervoer. Ik vind het er erg tof!

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

