Momenten van de maand: juli

collage

Het leven bestaat uit allemaal momenten: goede, slechte, kleine en grote. Momenten die vanzelfsprekend zijn, die men niet eens opmerkt of momenten die je leven kunnen veranderen. Hier zijn de dingen die me zijn bijgebleven van de maand juli, die ik wil delen met jou.

Juli is een maand geweest van veranderingen, veel positieve veranderingen. Dat mag ook wel eens! Een nieuwe haarkleur, een positief resultaat na mijn testen in de MS kliniek, de stekende zenuwpijnen die achterwege zijn gebleven (hoe zalig!), een nieuw artikeltje op Platform MS, fijne dagen en avonden gehad met vriendinnen en een nieuwe oorbel?! Ja hoor!!! Het was de moeite… Het warme weer was dan wel wat minder voor mij. Mijn MS gaat dan in overdrive (denk: bibberende handen en geen energie), maar dat gaan we even negeren ;).

IMG_2166

Vrijdag 1 juli
Het is eindelijk vakantie en hey, we doen eens gek! Ja hoor, mijn haartjes zijn nu nog steeds zeer rood en ik ben er nog heel tevreden mee. Het is altijd spannend om voor een ander kleurtje te gaan, maar positief spannend, if you know what I mean. Het doen omdat het gewoon kan. Dus waarom niet? Meer over mijn haarverfavonturen kan je hier lezen.

Newgirl

Zondag 3 juli
Mijn bomma verjaarde vandaag. We waren iets uit gaan eten en het was een gezellige tijd met familie. Toen ik thuis kwam, had ik nog wat afleveringen van New Girl gekeken, een serie die ik in de maand juli heel fijn vond. Ik was intens aan het kijken naar een aflevering toen plots dit op mijn scherm verscheen. Heel bizar, want het kwam voor mij uit het niets en ik had het totaal niet zien aankomen. Ik zei het toch dat MS mij achtervolgt 😉

Yvesrocher

Woensdag 6 juli
Een dagje solden jagen met mijn moeder. Ik was toevallig op de “dag van de kus” (wist niet dat dat ook al bestond?!) naar Yves Rocher geweest en had een e-mail gekregen met een aanbod voor een gratis lippenstift bij aankoop van een ander product. Doordat ik nog een andere kortingsbon had en 50% korting kreeg op heel de winkel, heb ik na veel uitleg te krijgen van de verkoopster een douchegel gekocht van rond de 1,50 euro. Ze was er niet echt blij mee toen ik dan ook nog om de gratis lippenstift vroeg, maar tja, daar kan ik ook niets aan doen. Gratis is gratis…

maastricht

Zaterdag 9 juli
Maastricht! Wat eerst een dagje naar Domburg ging worden, is uiteindelijk een dagje naar Maastricht geworden. Ook goed voor mij! We hebben lekker gegeten, wat rond gewandeld en gewinkeld. Ik heb er een blogje over geschreven en heb het ook gefilmd, wat een totaal nieuwe ervaring was voor mij! 😉 Je kan het allemaal hier vinden.

smoutebollen

Dinsdag 12 juli
Het was braderij bij ons in het dorp wat gelijk staat aan SMOUTEBOLLEN! Mmm lekker… We hadden wel enorm lang moeten wachten op onze bollen, aangezien er een paar mensen per ongeluk waren voorgestoken en de bollen precies enorm lang moesten bakken. Mijn benen deden er wel pijn van, van zo lang recht te staan en te wachten, maar het was het zo waard! Oh ja, en we hadden een smoutebol gratis gekregen!

ikea

Woensdag 13 juli
Ja, die Ikea uitstap… het was me wat. Mijn ouders wilden graag een kastje om in de berging te plaatsen en hadden er eentje gevonden op de website. Oké, naar de Ikea! Helaas gaan wij bijna nooit naar Ikea, dus hadden we het systeem helemaal niet door. We waren eerst door de showrooms gewandeld, wat al een hele work-out was. Natuurlijk hadden we het niet door dat je de rij en gang van het gewenste item moet noteren. Toen we na een rustpauze naar het magazijn gingen, keken we elkaar verstomd aan. Ja, de rij en gang nummer… Wat waren die ook al weer?! 🙂 Toen we ze eindelijk in een computer hadden teruggevonden, bleek dat de kast niet in het magazijn stond en de logistiekafdeling wat achterstond met hun werk. Samengevat, de kast was niet voor die dag. Dus zijn we maar terug naar huis gereden en hebben we een kast gekocht bij Leenbakker. Ook dat was niet evident! Ik was alleen met mijn moeder gegaan en had een kortingsbon van 15 euro. Nadat de winkelbediendes onderling heel lang overlegd hadden of de bon wel geldig was, hebben we de korting dan toch gekregen. Na veel sleuren is de kast uiteindelijk ook in de auto geraakt. Wat een avontuur!

tysabri

Donderdag 14 juli
Tysabri dag! Ik had wat schrik voor dit bezoek aan de MS kliniek, aangezien ik ook testen moest laten doen en een consultatie met de neurologe had. Gelukkig viel het allemaal heel goed mee. Mijn zenuwgeleidingen waren fel verbeterd (feestje!) en ik kreeg verschillende medicaties voorgeschreven om me te helpen met de zenuwpijnen en de migraine waarvan ik de laatste tijd veel last had. Na het infuus wou het bloeden maar niet stoppen, dus had de verpleegster er een windel heel strak rondgedraaid. Als je arm blauw wordt, mag je het er af doen hoor! 😉 Jaja… Meer over deze dag kan je hier lezen.

oorbel

Zaterdag 16 juli
Mijn moeder wou haar oorgaatjes, die dichtgegroeid waren, terug laten schieten. Ik heb het altijd al een leuk idee gevonden om nog een oorbel te hebben, dus dacht ik, ja ik laat er ook nog eentje schieten. Toen we in de winkel kwamen, bleek dat de gaatjes van mijn moeder helemaal niet dichtgegroeid waren en dat de verkoopster er zo met een inschietoorbel kon doorprikken. Omdat ik eigenlijk eens wou afwachten hoe het schieten bij mijn moeder ging maar dat dan niet heb kunnen zien, heb ik het uit schrik maar niet laten doen bij mij. Achteraf had ik er wel spijt van. Aangezien ik tien jaar geleden zelf een tweede oorbel had, was ik toch eens nieuwsgierig of ik er ook nog door kon prikken. Ik vond het gaatje (wat al een hele verwezenlijking is aangezien het toch al heel veel jaren dicht was) en prikte er door. Van voor ging het er door, maar helaas langs achter niet. Daarom heeft mijn moeder er stevig aan moeten wringen en duwen tot mijn oorbel er plots met een “plop” inzat. Ja, het deed wel wat pijn, maar ik ben er zo blij mee!

drankje

Zaterdag 23 juli
Vandaag stond mijn artikeltje op Platform MS! Ik had er heel lieve reacties op gekregen, wat altijd heel fijn is. Ik had ook een paar vriendinnen uitgenodigd om pizza te komen eten. We hebben samen getoast op het feit dat ik eindelijk pijnvrij ben, want mijn pijnmedicatie werkt!!! Wat een zalig gevoel om geen constante steken en pijnen te voelen! Ongelofelijk! Ik ben er super blij mee en mijn benen hebben eindelijk eens wat rust na een lange dag.

Dat was juli! En ik kan zeggen dat ik het een hele fijne maand vond. Juli is voorbijgevlogen, maar het fijnste van al vond ik de positieve resultaten van mijn testen in de MS kliniek en de pijnmedicatie die werkt, wat echt iets is om dankbaar voor te zijn!

Hopelijk wordt augustus ook zo’n fijne maand!

Wat waren jouw momenten van de maand?

Liefs

Saar

Een gedachte over “Momenten van de maand: juli

Geef een reactie

